10 december 2008 - Lillan sjuk igen -_-

Så var Felicia sjuk igen, hostig - snuvig och lite febrig. Hon har hostat sen igår så hon har knapt sovit nått inatt, så hon var helslut idag. Så hon ville inte alls till dagis idag, så det blir en dag hemma med Teletubbies för henne. Troligtvis imorgon oxå då hon verkar bli mer och mer snuvig.
Nu började kim kl 11, så de var lite sent tyckte han att ringa för vård av sjukt barn till jobbet... hoppades han iaf kunde komma hem tills att Jonathan slutar dagis för då lär de inte alls va speciellt skönt o va ensam med barnen och sen oron om aktivitetsersättningen då jag är hemma med barnen såhär känns inte alls bra heller.. Men vi får väl se.
Tydligen så gnäller de på honom på jobbet om detta med våra sjuka barn. Som om de är han som bestämmer när de ska vara friska eller inte. Det är liksom inte såna saker man rår över, men de lär de inse och förstå när de blivit torr bakom öronen och växt upp till vuxna människor!! De är väl nackdelen med att jobba på ett jobb som mcd, större delen är fortfarande "snorisar" i sätt och vett. *Irriterad*

Jaha.. vad nytt vad nytt... Ultraljud om 8 dagar. *Längtar* Ska bli skönt och få se lillan igen, få se vad hon väger och sånt. Syster yster ska följa med då, iom att man bara får ha en vuxen med sig så ska nog Kim stanna hemma. Men de va hans förslag om att hon skulle följa denna gång så hon hinner vara med, för nu är de inte så länge kvar.
Men jag ska ringa doktorn och höra om de går bra för henne om båda följer :)

Har sammandragningar/förvärkar varje dag. Ibland gör de ont i ryggen med, rätt ofta - men jag hoppas de inte betyder att nått händer. Men det känns som att jag mjäkar mig om jag tar upp det, det är mest troligt ingenting ändå så.
Idag är de inte alls skönt. Mamma o pappa ska hämta Jonathan på dagis, så jag har röjt som en tornado här hemma + lillan som är sjuk och gnällig och jobbig = en sliten jag som är som en enda stor sammandragning. Helt slut och galen känner jag mig just nu. Vill bara sova bort det onda, men lillan vägrar sova så vad ska man göra? Har tagit alvedon, men de verkar inte hjälpa alls så jag hoppas hon vill tuppa av en stund så jag kan vila snart.

Kim kanske får semester i jan.. skulle vara skönt som tusan, men vi får väl se.

Dags för lunch, känner mig inte speciellt hungrig men man måste väl äta nått.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0