13 dec 2008 - Lucia

Lillan somnade inte förän 02.30 inatt, så hela dagen har varit i Zombie läge.
Jonathan vaknade kl09 och felicia kl9.30 så man fick sova lite iaf... men vad skulle man inte ha gett för 15 minuter till!
Klev upp, klädde på mig och gick ut och skottade av denna underbart tunga - klibbiga - decimeter ljupa snö till helvete! Kim har typ sträckt sig i ryggen så de var antingen att göra de själv eller inte få de gjort alls, så valet va rätt självklart just då. Hade jag vetat att det skulle knaka till i mitt bäcken och att jag skulle ha haft ont hela dagen hade jag aldrig gjort det. Låg och sov medan jonathan o kim for och handlade då lillan sov, har käkat alvedon som godis idag men inte förän runt 21 började de gå över :( Så hela min dag har varit förstörd pga det. Och sammandragningarna ska vi inte ens gå in på.
Hade man haft facit i handen hade jag stannat av traktorföraren idag och bett om hjälp :/ Men då jag ser att de är -10 nu, så är jag ändå glad att den där snön är borta. Snacka om isskorpa annars.

Då kim o jonathan kom hem gjordes lussebulls degen i ordning sen har vi bakat hela kvällen :) De har varit mysigt och de va sååå skoj haha Jonathans lussepinnar och Felicia lussekluttar. Sen har vi juh Kims Lussekatter i XXL oxå hehe Men goda blev dem!! Nybakta med ett glas kall mjölk!
Imorgon ska vi ta in julgranen, klä den, sätta upp ljusslingan i granen ute, baka pepparkakor och bygga pepparkakshus med barnen :)
Sen då de gått isäng tror jag kim och jag ska fixa de sista julklapparna som måste slås in, om han inte är på akuten för sin ryggvärk. :( Stackarn! *Kramar om*

Felicia då.. hon är fortfarande sjuk.. haft 38 grader idag, hostig och rosslig. Inte alls kry min lilla darling :( Men de är såhär för de flesta när de börjat på dagis. Jonathan var sjuk mkt mkt mkt mer de första året än vad hon varit hittils kom jag på när jag satt och funderade här om dagen, så hon är väl "välsignad" med att ha haft en storebror som dragit hem de mesta då hon va mindre redan. Så hon är ganska härdad ändå.
Tycker synd om Kim som känner sån press på sig från jobbet.. men en dag förstår kanske folk hur de är att ha småbarn. Sen hade de varit lättare om jag kunnat va hemma med dem själv, men är jag det och FK får reda på de kan de ta av mig aktivitetsersättningen har jag fått veta och det skulle juh va jävligt bra... inte. Iom att de räknar det som ett jobb att ta hand om barnen.

Jag har kommit på att jag måste äta mkt mer, så jag har att ta av efter förlossning... eller "jag har kommit på", de va Kim som sa det. Väger 60kg i vecka 33.. vet inte riktigt hur de ska gå till men.. kanske mer små mål mellan de stora. Är lite svårt att gå upp i vikt nu tycker jag då vi inte äter skräpmat längre.. Med Felicia vägde jag 72 då hon kom.. typ +30 kg, sen rasade jag till 60kg första 2-3 veckorna typ och höll mig där tills jag slutade amma efter 8 mån. Men då levde jag på godis/dricka/skräpmat. Nu är de knappt nått av de två första och inget alls av den sista. Har inget sug efter det direkt. Snarare sugen på päron då hehe :)
Med jonathan var det gröna, glansiga äpplen. Felicia var det morötter och denna är de päron hehe.

Nä, nu ska jag sova.. börjar äntligen känna mig trött igen.. gick som in i andra andingen tidigare ikväll.

Skriver mer imorgon!

Kram!


Lussekluttan!

Felicia 13 dec, bakar lussekluttar!

Bagare Jonathan, bakar lussepinnar!
Jonathan, 13 dec 08 - Bakar lussepinnar ;)

Lussekatterna:
300g smör
1L mjölk
100g Jäst
5x Saffran
4dl socker
2 ägg
2kg mjöl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0