26 December 2008

Ska skriva om Julen då jag har mer tid.

Igår kom vi hem från ett mycket mysigt julfirande!
På schemat stod det: "Sätta ihop barnens grejjor och öppna alla leksaker", signerat av Barnen ;)
Kim satte upp spisen, jag flyttade runt i klädkammaren/barnens rum, röjde och fixade så nu har barnen en dockvrå med "Kök" och "sov-hörna". Ställde in utdragbara sängen där inne och fixade spjälsängen i stora rummet så nu sover de tillsammans igen.. som vanligt i med Felicia i spjälisen och Jonathan i sin säng.
Jonathan och Felicia lekte så bra tillsammans igår kväll då allt var klart, J lagade mat och serverad F.
J:"Vill du ha vatten?"
F:"Ja" Sen "drack hon upp det" och sa "Ny" (=mer)
hehe sötisar!  ♥
Sen lekte de affär en stund sen va de saga och läggdags, men klockan hann bli 23 innan de kom isäng :) Men de hade roligt i allafall!

Sen blev jag väckt i morse runt kl9 av en super uppspelt Jonathan som tänkt tvinga mig upp ur sängen för att plocka fram Felicias bakar grejjor och playdoh. Minns inte vad jag sa till han, men han gick i allafall in till Felicia och frågade om de skulle baka och leka tillsammans. "Näää tyst!" hörde jag från henne hahaha Så troligen väckte han en mycket trött sessa. :)
Vi klev upp, jag hoppade in i duschen så jag kunde vakna till liv och fixade mig i ordning, sen fikade vi och Kim lyckades spilla nykotkt kaffe på sig... (Jag vet att du undrar, hans gudaspjut klarade sig tack och lov ;) )
Men stackarn va helt röd på magen och Felicia höll på att börja gråta så de va några minuter i Kaos här hemma, men Jonathan satt och fikade i lugn och ro i vardagsrummet han så han missade alltihopa.
Sen va de ytterligare tjat om bakning så när kim for till jobbet så plockade vi fram sakerna och de satt så fint och lekte :) Oj vad roligt de hade!
Medans passade jag på att städa lite här hemma och sånt små pyssel :)

Sen fick vi besök av mamma och pappa, Jonathan fick prova sina nya saxar som klipper olika mönster, sen följde han med dem så han är med dem just nu. Han bör väl komma hem om ett tag igen, men jag och Felicia fick lite tid för oss själva vilket va mysigt. Inte ofta alls de händer med en storebror i farten.

Sen lagade hon och jag mat, blev nån soppa... som jag inte hade tänkt skulle bli soppa men blev de ändå men de va den godaste soppa jag nånsin ätit! haha
Fiffen älskade den oxå, tog två fulla tallrikar av den hehe...... nu blir jag sugen på mer!

Den middagen var den roligaste på länge för att hon höll på att somna hela tiden så jag fick prata med henne och försöka hålla henne vaken :D ♥
Jag frågade om hon skulle gå och sova då hon ätit klart men jag fick höra ett bestämt "Rita!".. så hon ritade i typ 10 min sen somnade hon med huvudet på bordet medans jag plockade undan! *S*
Jag kunde till och med byta blöja på henne i sängen och hon sov sig igenom blöjbytet haha
kl 17:45... blev de barnfritt i några timmar för mig :) hehe med en sovande Felicia och borta Jonathan.

Annars så är allt som vanligt, utom den förändringen som kom då jag kunde andas ut tror jag med igångsättningen att jag sover lite bättre iaf.
Dock har jag haft en maaaaaaassa sammandragningar idag och tryck neråt. Har knappt kunnat gå ibland för de känns som att jag inte kan röra bäckenet för hon ligger där haha Och städningen hjälpte inte direkt. :P
Förut kände jag som "huvudsaken hon ligger inne till 09".. men nu när jag har firat en sån härlig jul så förstod jag att de va de jag var orolig att missa om hon skulle komma tidigare, inte själva "föda i slutet på året-rädsla". Nu känns de som att hon får komma när hon känner för de, så länge hon klarar av det.
Bara 19 dagar kvar tills igångsättningen.... känns helt knas.. Nu till veckan är de nyår... sen veckan efter det ska jag till BM den 5e och UL den 7e, sen... är det helt plötsligt den 14e.... ♥
Tror jag börjar känna lite små panik... en bebis igen... haha... helt galet! Men den här gången är Kim föräldraledig så de känns så oerhört mkt bättre än att behöva ta hand om 3 småbarn själv. Skulle nog aldrig klara de känns de som idag. Isåfall skulle vi nog ha väntat med nr.3 de är vad jag hade velat iaf.
Men nu kommer de att bli så mysigt att få vara två om det och uppleva det tillsammans med barnen oxå. Man såg i sommras hur super kul de tyckte att de var att pappa var hemma med dem :) Ah de värmer i hjärtat när jag tänker på sommaren!
Så den 13e jobbar han sitt sista pass på.. 7mån-1år. Hoppas han får ett bra ett, typ 11-20 så han inte är helt död den 14e. Visst att de är jobbigt för oss som föder, men de är oerhört påfrestande för partnern oxå och ska orka med att vara allerta och stödjande i flera timmar ibland dygn.
Men vi får hoppas på en smidig förlossning :) Tänkte skriva "snabb och smärtfri", men vem tänkte jag försöka lura då? *asg*
Nä, nu har jag haft nog många sammandragningar, ska gå och ta 2 alvedon och se om de hjälper annars blir de ett varmt bad oxå när Kim kommer hem.... kanske ska tvinga ner han i badkaret med mig då Jonathan kommit hem o somnat oxå :D
Men nån bukt måste jag få på dem innan jag går isäng iaf!

Sätter in några kort från idag, men även några sen tidigare.

Kram



Bakar



Tröttisen ritar


Tröttisen håller på att slockna


Tröttisen har somnat








Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0