10 November - Barnmorskan, svärmor/svärfar m.m


HalloJ!

Barnen var hemma idag som alla andra måndagar, alla tog sovmorgon. Jonathan vaknade kl 09 i vår säng, så han fick se tv där. Felicia kom in till oss vi kl 10 och kikade oxå så mamma och pappa kunde ligga i sängen ända tills 10.30 hehe
Då va det frukost/lunch, sen duschdags och sen var det tid för att fara till Barnmorskan vid halv två. (Ja, jag skippar tråkiga detaljer som att felicia sov middag i sin utdragbara, Jonathan tjatade att han ville till farmor m.m m.m *s*)

Hos barnmorskan gick det bra. Väger 59kg nu (+12kg sen innan jag blev gravid), blodtrycket ligger på 120/55, kollade aldrig järnvärdet denna gång utan det gör vi vid nästa möte. Då ska jag även göra en glukosbelastning för att kolla så jag inte har grav diabetes. Men de tror jag inte att jag har. :) Men bättre att vara säker iom att vi har diabetes i släkten.
Cornelias hjärtljud låg på 156 idag, höga som vanligt - typiskt flicka som de säger ;)
Hon ligger med huvudet neråt, men fortfarande ruckbart. Felicia fixerade sig aldrig.
Har kännt av idag att hon gnussar huvudet mycket där nere för det ilar så jag dör ibland, rackarunge! ♥

"Du är på dag 195 av 280. (69,6%).
Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 5 fulla dagar (v27+5).
Du har 85 dagar kvar till förlossning.
"
UNDERBART!

Efter att vi var klara hos BM så for vi förbi BVC oxå, Karin fixade en akuttid 30 min senare hos Vårdcentralen så vi fick träffa en jätte fin och bra doktor.
Han var förvånad över provresultaten som visade att hon var frisk, inga virus eller sånt - Så vi fick en bricanylmix utskrivet och sen sa han att hon skulle vara hemma i veckan och vila.
Blir de inte bättre ska vi få en ny tid nästa vecka. Han tyckte inte om hur hon lät på lungorna alls, men trodde att detta skulle hjälpa. Annars får de bli penicillin sa han. Men vi får hoppas hon blir frisk nu min lilla butterkaka, all sömnbrist och aptitförlust har gjort henne till världen tjurigaste och gnälligaste lilla fifi. Men hon är trots allt det oxå världens goaste Fifi ♥

Sen var de bara att bege sig hem och på affären sen raka spåret till svärmor o svärfar och käka middag. En super god köttfärsås med tagliatelle serverades *mumma!*
Barnen stojade och hade super kul tillsammans :)
Sen innan vi for hem åkte vi förbi Kims mormor o morfar och där fick vi macka med skinka! (en bra dag blev det med allt gotti gott) Och får inte glömma en SUPER god äppelkaka!! (om jag ändå kunde baka!!)

Vi for dit med 2 barn och två vuxna och åkte hem med 2 vuxna, två barn och en ragdoll dam vid namn Blossom som vi ska ha på prov och se hur de funkar med barnen, astma, de andra två katterna osv.
Men den enda som morrar är faktiskt Blossom, de andra två vill mest fram och lukta o kika lite.
Hon är super go, la sig i sängen med oss och tittade på tv/myste. :) Så hittills känns de bra i allafall med tre.
Två ord beskriver henne.. Fet och Lat :)
Batterierna tog slut i kameran så jag hann inte ta nått bra kort, men ett fick jag iaf. Får sätta in andra kort i veckan.

För övrigt så har Kim gått ner ett kilo till, så nu ligger han på -17kg sedan han började med GI/Atkins den 18 augusti 08.
Jag är så stolt över mitt hjärta! ♥

Blossom - Ragdoll (blåögd)
Vår raggis som vi har på prov :-)


Bilder kopierade från http://www.kvarnmoras.se/ på henne datum 0609.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0