11 november 2008 - Vila vila vila

Jaha.. idag har varit en väldigt ospännande dag.

Har fått order av barnmorskan samt Annika att inte utföra några ansträngande saker, inga tunga lyft och vila vila vila denna vecka pga mina onda sammandragningar. Undrar om de innefattar "Inget sex".. :/ Då blir jag deprimerad.
Har haft onda såna förut denna graviditet, men som Kim säger så är jag rätt duktig på att underdriva när jag har ont.. Så det togs aldrig riktigt seriöst av Barnmorskan.. men om jag fick det att framstå som att de nog inte var någon fara så. Fast idag sa jag precis som de va.. och då fick jag ordern direkt.

Felicia har order om att vara hemma hela veckan och med hennes humör och allt runt henne just nu (klivit in i trotsen, ny säng osv) så skulle detta nog sluta väldigt illa om jag skulle ge mig in på detta. Så Kim ska ta ut vård av barn med henne ons-tors-fre då han egentligen ska jobba. Får se på söndag hur det känns och hur hon är så hade han kanske tänkt hoppa in och hjälpa till nån timme på jobbet.

Har dock trots allt vilande och sovande haft sammandragningar som gjort ont, men markant mycket mindre nu när jag vet att jag kan slappna av några dagar och bara ta hand om bebisen och mig själv för Kim hjälper med resten. Försöker nu släppa alla måsten som tvätt, disk, städning.. vilket inte är lätt. Sånt jag gör hela dagarna som Kim inte är van att göra vilket har en liten tendens till att synas vid dagens slut hehe ;)
Men det blir nog bättre. Man måste juh inte göra allt på en och samma gång.

Så får hoppas att detta hjälper, annars om jag fortsätter att ha sammandragningar skulle jag på en gång kontakta förlossningen eller min barnmorska Gun. Känns så bökigt att ringa barnvakt och sånt för nånting som säkert är som de ska i slutändan.

Annars då... får se nu..
Köpte 13kg älgkött idag.. 35kr kg. (nice price)
Har en hel del kött sen tidigare från denna höst oxå, men man kan aldrig ha för mycket i frysboxen! *mumma*
Ska äta biffar imorgon, idag var det älgstek - ja vi älskar kött!

Felicia är lika hostig ännu och sover lika dåligt. Inatt kom hon in till oss igen och sov där till i morse. Vi väckte henne runt halv nio.. "noonis jacka säger hon" direkt hon slår upp ögonen.. antar hon drömde nått om den haha
"Sova", sen blundade hon haha söta busan! ♥

Lilleman va på super dåligt humör i morse, men då mormor o morfar hämtat han från dagis och tog in deras vovve så blev allt bättre :-)
Han hade inte ätit nånting idag på förskolan :( Så han är nog inte riktigt frisk heller. Får se om han måste vara hemma i slutet av veckan eller hur länge han orkar. För han tycker de är så skoj med sina vänner och sånt där. Men börjar han inte äta snart så vet jag inte vad man ska göra.

Ska lägga mig och se DhW.

Kanske skriver mer sen, kanske inte.

Kram


Kommentarer
Postat av: Biotoxin

puss

2008-11-12 @ 00:46:52
Postat av: biotoxina

<3 på dig älskling

2008-11-12 @ 00:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0