22 November 2008 - Uppdatering

Torsdag:
Jonathan var sjuk, hade feber och hosta. Så Kim hade ut vård av barn med honom igen.
Sen minns jag inget mer... jag skyller på graviditeten och att den ger mig dåligt minne! :)

Fredag:
Kim var ledig idag, så han behövde inte ta ut VAB.
Pappa och mamma kom och skulle söva över tills lördagen, så medans mamma var på kyrkan och pappa här hos oss drog jag och Kim iväg och handlade de sista julklapparna till barnen.
Det kändes jobbigt, men samtidigt så skönt att få det gjort. Bara några småsaker kvar, men de tar vi lite närmare. De är bara saker till julstrumpan och så, kanske nån liten grej till oxå.
Skönt att slippa alla otrevliga, stressade människor som inte tar hänsyn till andra än sig själva på julrushen. Varför är folk så dumma att vänta till sista minuten? En del av charmen att handla julklappar är att i lugn och ro kan gå omkring och bara ta det lugnt. Annars blir allt fel och hemskt bara.
Men jag har en känsla av att vi nog hade väntat ett par veckor till med att köpa in julklappar om de inte vore för att magen växer så snabbt nu helt plötsligt och kilona bara kommer! :-O *chockad*
Så jag kände mig INTE pigg på att springa omkring, rund som en pilatesboll på affärer i december. Magen börjar bli så tung, sen stressen är inte bra för mina sammandragningar heller. Fick nog av dem igår och blev helt slut av den lilla stund vi va ute, så jag la mig och sov medans Kim lagade middag. Då kändes de bättre, men långt ifrån bra.

Vad hände mer...

Jo!
Kim och barnen bakade pepparkakor och jag knäppte kort medans :)
Mamma och pappa skötte ugnen så de var som vår egen lilla pepparkaksfabrik här hemma och gud vad skoj barnen hade! Det blev tomtar, gummor, gubbar, hjärtan som smakade sååå gott! Glömde nästan att Jonathan gjorde ett pepparkaksmonster oxå haha!

Sen blev det lite natt-tvättning ute i tvättstugan, så vi kom inte isäng förän 02.30 eller nått sånt. *Pustar och stönar*
Men vad gör man, kläder måsta man ha rena och iom att jag inte får göra så värst mycket och Kim inte är van så blir de lätt hänt att man glömmer bort sånt. Plus att vi missade tvättstugetiden förut hjälpte inte heller.
Men nu är de löst, ännu en vecka slipper Umeå se en gå naken på affären!

Lördag:
Idag tog jag med barnen på Maria Kyrkan på marieberg. Det var nämnligen Global marknad där det serverades palt (och korv till barn), fiskedamm, ansiktsmålning, lotteri och försäljning av lite olika saker till ett gott ändamål..
Barnen hade skojigt, de fick fiska fiskedamm, äta korv och fick även en ansikts målning - Jonathan valde en räv och Felicia en katt :-) Och Jonathan vann en linjal hehe
Med oss följde även barnens ena moster. Sköööönt med sällskap och även ett extra öga och hand i mitt nuvarande tillstånd. Men fick ändå en massa sammandragningar och de var jobbigt, men de blev nog lättare med henne med än om hon inte hade följt med. Det var så värt det för barnen hade haft så skojigt! Så tack  A för att du gjorde det till en extra kul familjedag! :)))

Då vi kom hem och efter att mamma och pappa hade farit hem så lade jag Felicia för en tupplur.
Medans hon vilade passade jag och Jonathan på att slå in lite julklappar till Kim och Felicia, då Kim ändå jobbar idag.
Jag fick lite mer hjälp än vad jag behövde - han skrev på kanske 10 lappar, klistarde fast en på ett paket med en 0 på, som betydde Felicia tydligen. Men sen va han en hjälte oxå, för han höll på knuten då jag skulle knyta banden, som alltid brukar strula till sig för mig, men inte med hans hjälp :-)
Imorgon jobbar Kim mest troligt bara mellan 11-14 och tar ut VAB sen med Jonathan iom att han fortfarande inte är kry min lille älskling :(
Igår och idag har han sagt att han har ont i örat, så är de inte bättre imorgon (ibland känns de bra säger han) så får vi nog upp på akuten.
Jag frågade för en stund sen hur han mådde... fick nästan tårar i ögonen. "mamma va inte orolig, de går bra" säger han bara sådär. Visste inte att de lyser igenom så mycket, men jag blir så orolig då han är sjuk. Men mest av allt tycker jag så synd om honom iom att han varit sjuk så ofta sen han va strax över 1 år gammal. Jag vill kunna ta på mig alla förkylningaar, magsjukor och hosta som han får samt hans eländiga astma då förkylningarna kommer. :-( *Kramar om min lilla superhjälte!*

Nej, dags att sluta skriva nu. Ska ta mig några alvedon nu innan vi ska hämta pappa Kim från donkan, får kanske vila en stund sen. *Hoppas* Middagen är redan färdig så :)

Skriver kanske mer sen!

Kram



Pepparkaksbak!

Här bakas det för fullt, lite tjuvstart innan första advent men vad gör det - peppar kakor är ju såå gott!  Och roligt var det :-)

Paketinslagning!

Jag och Jonathan passade på att slå in Felicias och Pappas Julklappar medans lillasyster sov och pappa jobbade :-)    Fick lite mer hjälp än vad jag tyckte var nödvändigt men hehe

Ansiktsmålning!

Barnen, jag och min syster var på Maria kyrkan på eftermiddagen och åt lunch. Där hade de lotterier, fiskedamm, ansiktsmålningar, palt, korv och musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0