24 November 2008 - Ultraljud

Idag Kl.10.30 hade vi tid för Ultraljud igen *skoj!* (Tack för barnvakten A!)
Tre veckor sen sist och lillan växer så de knakar. Sist vägde hon 1025 gram, idag vägde hon 1400 gram - så hon ligger på sin egen viktkurva som är på -6% jämnfört med en "normal svensson".
Det känns då att hon vuxit på sig, allra helst på hennes sparkar.. har tappat andan ett par gånger hittils redan.. sitter och oroar mig "tänk om hon sparkar av ett revben till slut eller nått :-O" Men de händer nog förhoppningsvis Inte.
Huvudet låg neråt som vanligt.. allt såg fint ut.. vi såg till och med ögonlock, en jätte mysig mun (ser rätt mycket ut som kims mun faktiskt), en liten rumpnisse näsa och ett par knubbiga kinder *hihi*  ♥ Helt underbar! ♥
Vi ska dit igen på torsdag den 18 december kl 10.30 fast då blir det jag och A som far, så hon hinner följa med innan lillan ploppar ut ;) Men annars ska vi ha ett efter nyår jag och Kim oxå om hon ligger kvar hehe

Fick med oss 3 bilder hem idag från UL:et. En bild på snippan och två bilder på ansiktet. Men då hon skulle ta bilderna låg hon lite tokigt, så de blev inte så bra så vi fick dem gratis. Ska sätta in 2 av dem i kvällens blogg, men den sista gömmer jag för där ser hon ut som ett litet spöke ;) *teehee*

Annars då.. jadu, barnen verkar pigga nog att fara på dagis imorgon!! *jippi*
Hoppas de får hålla sig friska nu tills efter nyår i allfall, men de är väl för mycket begärt -_-
Ska pula i dem lite bricanyl och mollipect innan de far, så får vi se hur de går. Men de vet att de alltid kan ringa om de blir bekymmer för dem.
Tur det för kl 10.30 ska jag till barnmorskan för rutinkontroll samt.. göra en glukosbelastning iom att vi har diabetes i släkten. Ska bli mysigt att lyssna på lillans hjärta igen, och är nyfiken på om hon sjunkigt ner i bäckenet något eller om hon bara lagt sig på ett sånt sätt där de ser ut som att magen glidit lite längre ner.
Men de lär bli långtråkigt då jag ska vila i 2h.. jag lär juh tuppa av att vara uttråkad. Men de kan va rätt skönt de med :-D hehe

Nä, ska passa på och fika. Får inte äta nått efter kl 22 ikväll -_- hur nu det ska gå! Och man blir alltid hungrig när man INTE får äta *suckar*
Men de fixar sig alltid!

Kram!



Snippan

Så ser de ut om de är en tjej.

Ansiktet - Man ser en söt liten mun, en kind och en gullig näsa :)

Man ser en liten mun, en rätt stor näsa och en knubbig kind :-)    <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0