25e November 2008 - Barnmorskan m.m

Kl. 10.30 hade jag tid hos BM.. kl 11 tog hon emot mig, hon var en aning sen med besöket innan mig. men det gjorde inte så mkt, hade ingen annan tid att passa så :)
Tog blodstatus i armen samt kollade sockret som låg på 4. Hade inte fått äta sen igår så hungrig som tusan va jag. Sen fick jag dricka sockerlösningen.. smakade som avskagen sockerdricka, så inte farligt alls.
Hade 100/55 i blodtryck.

Sen gick vi in i hennes vanliga rum.. väl där kom hon på att hon borde ha tagit blod att skicka iväg oxå iom att mitt järnvärde bara ligger på 100. Så då fick hon sticka mig i andra armen. Mätade magen, lyssnade på hjärtat och sånt därnt. Ligger på min egen kurva på sf måttet.. en aning högre än mitten linjen. Cornelia hade hicka så de lät lite roligt då vi lyssnade på hjärtat hehe ♥

Sen var de dags att vila.. så jag sa att jag skulle sova tills hon väckte mig och de gick alldeles utmärkt. Så jag somnade och vaknade.. 1h efter tiden hon sagt de skulle vara klart, så jag gick och knackade på. Hon hade haft en patient i provtagningsrummet då klockan måste ha ringt och hon var helt förstörd hehe
Måste kanske göra om det där, men jag sa att de inte gör nått.. de va inte farligt alls. Och om jag vilar på mvc eller hemma spelar inte mig nån roll :D hehe
Så hon hade en lite tokig dag.

Sen for jag hem, skottade lite snö.. plockade fram leksakerna från under trappen så Kim tog dem då han kom hem till förrådet. Nu är det typ fullt upp till taket där inne.. kanske dags att kasta en hel del.. *host host* Jag har så svårt för det, men när de väl är gjort känns de SÅ befriande! Så länge vi håller oss borta från bebissakerna!
Så nu är julstädningen ute klar. Ska få enriset nästa tisdag från mamma o pappa, samt granen som ska vara ute. Just ja, måste fixa iordning på baksidan oxå, men de får kim göra tror jag för de är en massa lyftande. Ska höra sen med älsklingen.

Hämtade busungarna kvart i fyra.. Felicia va å söt som skulle klä sig själv. "Hjälpa".. så de slutade med att jag klädde henne ändå, men huvudsaken va att hon försökte så hon fick en massa beröm :)
Jonathan var ute då vi kom, full med snö! ♥
Måste prata med dem på dagis att de ser efter hur han klär sig för han hade ollen på sig, men overallen va helt öppen samt att han hade reservskorna (som är för små för tjocksockar) så han va iskall! Plus att han inte fått över overallen själv över ena skon så den va snöfylld och full med röd liten fossing då vi kom hem :(
En annan gång då vi hämtade han blåste de som tusan fast han hade ingen halsduk på sig och overallen va öppen rakt in till halsen. 2-3 dagar senare va han sjuk. -_-
Sen skottade jag och J av parkeringen då vi kom hem, felicia va INTE nöjd att vänta i bilen hehe.. Men de gick rätt fort.

Sen ha de varit en riktig slödag... vi har mest sett på film... sen åt vi middag.. sen va de dags för dem att sova.
Somnade faktiskt oxå hehe

Vaknade av att J skrek och grät och va skit arg, helt oresonlig så han väckte Felicia. Efter ett tag somnade J, men F stog och grät så då fick hon komma upp en stund, träffa pappa som nyss kommit hem från jobbet och mysa lite med oss. Sen somnade hon snällt igen.

Och nu ser kim på south park på mtv vilket inte alls intresserar mig så då tänkte jag att jag skulle blogga av mig lite hehe!

Igår då vi hämtade ut babyboxen på babyproffsen hittade vi vår bärsele! En sån man kan ha i liggande ställning upp till 4 mån, sen i sittande fram-bakåt vänd upp till 6 mån.
Ska köpa en orange :D Märket Cybex. 999:- tror jag de va. Billigare än en baby björn activ samt att de kan ligga i den och vila ryggen kändes SUVERÄNT! Så den köps in i januari.
Sätter in en bild, kopierad från babyproffsens hemsida.

Annars tror jag inte att jag har så mkt att skriva..

Kram!



Cybex i.go
Denna ska vi köpa till lillan :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0