Första inlägget den 4e november 2008 - Blandat

Bakgrund:
Första försöket till en blogg, tänkte det kan vara ett bra sätt att få ner dagens händelser och tankar på för att göra plats till kommande dag. Har märkt att jag börjat vilja skriva av mig lite då och då.. och en traditionell dagbok är inget för mig.

Jag heter Helena -83 och bor med min sambo Kim -81, sonen Jonathan -0406 och dottern Felicia -0701 i en bostadsrätts trea. Bostaden som är på 80 kvm är uppdelad på 2 sovrum, 2 klädkammare, 1 badrum - kök - hall - vardagsrum. 
Sedan har vi två uteplaser, en på baksidan och en på framsidan, så vi har sol hela dagen!
Barnen har stora klädkammaren och sovrummet, så man kan väl säga att de har 1½ rum som deras då vi gjort om klädkammaren till ett lekrum för bilar, dockor, dockvagnar, mat-leksaker och dylikt. I sovrummet deras har de sängarna samt leksaker passande en 1½åring just nu.
En lillasyster är beräknad till 4e februari 2009. En Ruth Eivor  ♥ Cornelia ♥

Vi har även två raskatter här hemma. Den ena är ragdoll dam som heter Doris. En jätte mysig sötnos som älskar att vara med överallt, att sova hos husse och matte men mest av allt älskar hon att sova vid mattes fötter.
Sen har vi en en Maine Coon flicka, Desiree (n22). En riktig hårboll som kurrar så högt, älskar mys och är jätte busig!
---

4e november 2008 - Inlägg 1!
Vi trivs super bra här i lägenheten, ska börja renovera lite smågrejjer vi tänkt på sen vi flyttade in, sen ska vi köpa nya möbler, media saker till sambon, gardiner osv för att göra det riktigt trivsamt!
Vårt stora problem just nu är var vi ska börja haha!

Blir nog badrummet, en liten förnying.
- Måla lister, tak 
- Gardiner 
- Några prydnas ljusthållare att ha i fönstret.
- Köpa ny blandare med underskåp
- Köpa ny toalätt
- Köpa skåp att ha ovanför tvättmaskinen

Köket
.
- Nytt kakel (troligvis svart)
- Nya tapeter (Troligtvis svart/vita. Eller vit vägg samt en fondvägg med medaljongtapet.. i svart/vitt)
- Nya dörrhandtag (Lite mer moderna i krom)
- Nya köksmöbler
- Nya Gardiner
- Tavlor
- Sen bänksiva och diskhoar+blandare.

Barnens rum
- Nytt golv
- Tavlor
- Måla klädkammaren och göra en fondvägg med Blixten
- Nya gardiner
- Kasta ut garderoberna

Hallen
- Köpa en stor garderob
- Köpa krokar för barnens ytterkläder

Vardagsrummet
- K
öpa ny TV
- Köpa nytt hemmabio
- Köpa Ps3
- Köpa nya soffor, soffbord, tvbänk
- Gardiner

Sovrummet
Ehm.. ingen aning.

Detta ovan får va på 5 års sikt haha :D

Man får troligtvis ta de pö om pö. Men badrummet först, med att måla och fixa gardiner. Gärna nått skåp oxå ovanför tvättmaskinen.
Sen barnens nya golv. Sen får vi se.

Annars så händer de rätt mkt.

Felicia är sjuk igen, hämtade henne från dagis i dag vid lunch. Feber och snorig.. Igen.
Typisk, de ska ta kort imorgon så jag har inte gett nån av dem ketchup, aplesiner eller dyligt som kan ge dem utslag runt munnen.. och sen ska hon stå där röd ögd med en rudolf mule istället hehe stackarn.

Hon sover i en utdragbar säng inatt för första gången! Mammas duktiga flicka! Och Jonathan fick en säng idag, en vanlig en. Han tyckte den va så härlig. Tokstollen sa kl 15.15 att "mamma jag är trött" sen klädde han av sig och la sig i sängen.. "Men jonathan du kan inte sova nu", sa jag. "nä, jag bara provar den lite" svarar han :) Sen va de kört, då sprang han omkring i kallingar resten av kvällen.
 Han va måttligt less då jag provade kläder på han idag. "Är jag inte klar snart?".. var tvungen att fixa de han ska ha på sig imorgon på korten. Men jag har inte speciellt höga förväntningar på de där korten haha.. Lillan ser säkert vettskrämd ut och lilleman kommer att se ut som en teaterapa.. *s* De ska ta var sitt kort, samt syskonfoto, så man kan juh hoppas att nått av dem blir bra i allafall! :D

Själv hostar jag fortfarande. 2-3 veckor sen jag va sjuk, så de borde väl försvinna snart. Men usch.. inte nog med att jag måste kissa 100ggr/ natt så ska man vakna av detta hostande oxå.
Har börjat få halsbränna nu.. *suckar* Bara 13 veckor kvar. Samt att lillan ibland trycker under revbenet så de gör ooooont. Känns som ett öppet sår. Börjar fundera på hur hon ska rymmas där inne i flera veckor till.

Har köpt en emmaljunga city cross med city korg!
Liggdel i pro java 08 och sittdel i pink check 09 med matchande skötväska och footsack. (Nån som vill köpa om vi skulle råka få en pojke? hehe)
City korgen, Pro Java 08



Kim har förästen gått ner 16kg på 2 månader, med hjälp av atkins/GI kost samt prommisar! Super duktig!! Är så stolt över honom! ♥

Nä, ska upp kl 7 imorgon så nu är de dags för sängen.

Kram!


Kommentarer
Postat av: jenny

trevligt =) ännu en mammablogg att läsa =)

2008-11-05 @ 22:10:03
URL: http://jennynystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0