5 november 2008 - Fotografering, Cornelia m.m

Hej
Idag har varit en riktig slödag! Har bara fixat disk, tvätt och dammsuga samt plockat undan. Annars har jag inte gjort ett skvatt. Sov 2h på dagen och ändå lika trött då jag vaknade. *Suckar*

Dagen började kl 7.oo då den där jävla telefonen pep. *hatar* Kliva upp, väcka barnen, göra frukost.
Sen började man väl förstå att man var uppe, dock halv sovandes - men uppe. (Och de är de som räknas! ;) )
Duschade barnen och tog en snabb dusch själv oxå då jag lix blivit blöt. Sen var det på med kläderna och fara till dagis.

Första tanken när jag klev innanför dörren kvart i nio var "oj, är de inte fotografering idag?". Barnen hade jätte... ursäkta - men Fula kläder på sig. Urtvättat och för småa om vart annat. Så jag va tvungen att fråga, men visst var de det. *Pustade ut*
Felicia fick vara där tills de tagit kort sen skulle vi hämta henne igen, men det kom en liten hängläpp just innan jag berättade det för henne. Men det gick bra i allafall. Hon gick och lekte med Jonathan då jag och Kim for.

Ringde till dem kl 11.45.. frågade om de glömt bort att ringa dit oss.. iom att fotograferingen skulle va runt 9. Men de hade dem inte, de hade bara lite problem med syskonkortet på Jonathan och Felicia... *Suprise!! Not*
Enskilda korten hade gått sådär. Fiffen hade väl inte direkt sett glad ut. "Fotografen kunde tyvär inte charma henne", sa fröken i telefonen hehe. Då de va dags för syskonfoto hade hon börjat gråta, så de va kvar där för att försöka hitta ett bra tillfälle att ta kort på. De hade gjort det till slut, men det blir inte bra sa deras fröken. Men det hade vi räknat med. Hon är så blyg, så de va väntat. Sen hjälper de nog inte att va en liten sjukling heller. *Kramar om*

Vi hämtade henne runt 12, åkte hem och käkade lunch. Sen gick hon (hör och häpna) och la sig i sin utdragbara säng och sov lunch!! Utan bråk eller stök. Hon klev upp 3-4 ggr, men sprang tillbaka och sa "bädda om" när Kim gick dit. Sen sov hon i 2h. Super duktig kicka!
Hon somnade ikväll oxå i sin säng, men hon sov för länge idag på dagen så hon gick inte isäng förän kl 22 ikväll. Men somnade utan problem då. Hon hade feber igen så de kan va därför hon va vaken så länge oxå. Så hon blir hemma imorgon med.

Kim var ledig idag, men han är inte riktigt kry så han har vilat massor. Båda två sov 2h idag eller alla tre om man räknar fifi oxå medans storebror var på dagis.hehe
Han känner sig inte bättre, men de kanske hjälpte lite på sikt i allafall.. Hoppas han blir frisk snart.

Imorgon ska vi på Ultraljud igen!
Ska fråga om de fortfarande är en liten tjej där inne. Hoppas det då vi köpt en tjejjig vagn, men i "värsta" fall säljer vi den bara och köper en ny. Det är inte hela världen. :)
Skulle de komma en liten gulleponke så är han lika välkommen som om de skulle vara en Cornelia. Könet i sig är juh inte det viktiga utan att barnet mår bra :)
Anledningen till att vi frågade kön denna gång var lite olika.. knyta an till barnet tidigare och kunna personifiera "det", planera och fixa iordning innan (med kläder och sånt) men den största anledningen var för att prova något nytt då vi gjort de på de "traditionella" sättet redan och ville göra de annorlunda nu. Och jag ångrar inte det för en sekund :)

På första ultraljudet sa hon först att de var en pojke. Men efter nogrannare koll samma gång, sa hon "men nu blir jag osäker för här ser det ut att vara ett par blygläppar" och det stämde nu sist oxå med blygläppar. Både jag och Kim såg dem innan hon sa nått båda gångerna, så de känns verkligen som att de faktiskt är en tjej där inne :)

Jag undrar hur hon kommer att se ut.. om hon följer sina syskon och blir blondish eller om hon får brunt hår som pappa. Om hon får bruna eller grön/blå ögon.. min eller Kims näsa.. om de blir Kims "grop" i hakan som Jonathan har, rakt eller lockigt hår.. allt känns så otroligt spännande och jag längtar så oerhört tills hon har kommit så vi får lära känna varandra!

Har blivit lovad av läkaren att jag ska få eget rum så jag kan stanna några dagar på BB. Det känns riktigt skönt ska jag då säga! Annars gick jag hem dagen efter med båda, vilket jag ångrade lite nu i efterhand. Men denna gång ska jag ta tid på mig, vila ut lite och se till att allt fungerar så man slipper bli orolig. Men nu har jag lite mer kött på benen än de andra två gångerna med ammning och dylikt, så det känns juh säkert i allafall. Ska bli rätt mysigt att få lite egen tid med lillan så man får lära känna varandra lite innan de är dags att ta hem henne till övriga familjen.

Det jag funderar rätt mkt på nu är.. "ska storasyskonen komma och hälsa på där uppe eller inte?".. är lite rädd att Kim ska få problem att få hem dem då.
Men Cornelia ska ge dem några fina presenter då vi kommer hem på riktigt, som ett litet "tack för att jag får bo hos er" samt att J och F ska känna att "bebisen är juh faktiskt inget hot utan rätt snäll"... typ.
Har sett på Felicia att hon har tendenser till att vara lite svartis redan nu, då vi köpte en ny vagn till exempel. Kvällen efter så grät hon och sa.. "bebis vagn".. "min vagn".. Jag förklarade att bebisen behöver oxå en vagn. Men att hon tycker så mycket om Felicia så fifi kan få låna den tills Cornelia kommer och behöver den själv. Och då blev det bra. Nu mera heter vagnen "bebis vagn" hehe. Blir nog en annan sak då vi sätter på liggdelen, då blir det en helt annan vagn, så kanske lite lättare att släppa.
Vi har då kvar den andra vagnen oxå för gånger då vi kommer att behöva ha båda två i vagn.

Jonathan han har då inga bekymmer alls med bebisen. De enda han verkar lite rädd för är att bebisen inte ska tycka om honom. Fast efter en massa förklarande och sånt, så tror jag han har kommit över det nu.
Både han och Felicia är så söta med magen. Pussar, klappar och kramar. Jonathan pratar ofta om Cornelia (ja, han vet att de kan komma en pojke om doktorn har sett fel, så då får vi ge bebisen ett annat namn) och vill kika på hennes små kläder, pratar om vagnen och vad dem ska leka och såna söta saker hehe
Hela familjen ser verkligen fram emot detta som komma skall. Kim ska vara föräldraledig då jag kommer att ha aktivitets ersättning till 2011 iaf, så hela familjen kommer att vara tillsammans stor del tiden tills Cornelia börjar dagis. Om de inte skulle vara att F o J behöver mer tid på dagis förståss för då lär det fixa sig oxå. Jonathan har gått 25h/vecka ända sedan han var 1.3år, även då jag hade F hemma. Pratade med rektorn bara om det så löste det sig. Nu går båda så länge på dagis.

Tror det är dags att sova lite nu, men skriver nog mer imorgon. Om inte annat om Ultraljudet, kanske har en bild då oxå.

Sätter in en bild på henne i vecka 23+6 oxå, 4d UL bild.

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0