6e nov 2008 - Ultraljudet

Nu när barnen sover kan jag sätta mig ner en stund och rensa huvudet!

Jonathan kom och kröp ner i natt hos oss, han hade drömt en mardröm sa han. Ca 1h efter det hörde jag Felicia gråta, så jag gick och lade mig i Jonathan säng så hon inte skulle kliva upp. Men hon hade visst bara tappat nappen, bäddade om henne så somnade hon om.
När Kim frågade Jonathan vars mamma var sa han "Mamma tyckte inte att vi båda fick plats så hon sover i min säng" haha.. rara unge! ♥ 
Var tvungen att förklara sen att de var för att Felicia inte skulle känna sig så ensam :)

Jag fick sovmorgon idag, behövde inte vakna förän Kim for med Jonathan till förskolan 9.20 då Felicia behövde nån som höll ett öga på henne. Men hon hade feber så jag ropade ner henne i sängen så låg vi och mös där tills han kom tillbaka. "Hej nooni - Hej Pappa" ropade hon. Tror hon blev lite ledsen när Jonathan for iväg dit utan henne idag.
Hon har mer feber idag än igår. 38.5 igår och 39.7 idag, så hon blir hemma imorgon oxå sen ska jag ringa BVC och få en tid. Hon har säkert nått virus eller så kanske hon behöver nån medicin. Får väl se vad de säger.
Jonathan nös och hostade nu ikväll oxå, så de verkar inte bättre än att han oxå kommer att bli sjuk snart.

Fiffen fick åka Cornelias vagn idag, den såg sååå mysig ut. Hon satt i åkpåsen helt ombäddad vår lilla sjukling när vi for iväg till Ultraljudet.
Cornelia vägde 1025gram (1100 är ideal vikten i vecka 27+0, så hon låg 6% efter men de va då inget att oroa sig för). Hon beräknas väga 3400 gram vid 40 fullgångna veckor. Skönt att höra må jag säga! Jonathan vägde 3250 och Felicia 3540 så de är lite mitt emellan då.

Läkaren trodde inte jag skulle gå tiden ut. Inte med tanke på att Jonathan kom i vecka 37+5 (han blev flyttad 10 dagar på Ruting UL, mot för då jag trodde han va gjord och så). Felicia blev flyttad 6 dagar och kom 6 dagar tidigt. Så jag tror nog denna lilla tös kommer att komma lite tidigare oxå.. Känns lite "oroligt", med tanke på att Felicia fyller 2 år den 20 Januari. Vilket det är 15 dagar mellan hennes ULBF och födelsedagen. Så jag hoppas hon väljer att komma på en egen födelsedag hehe
Men det känns som att.. from. 1 Januari 2009 är hon välkommen när som helst ;)

Har blivit lovad igångsättning oxå om hon inte kommit till den 4e feb.
Så jag lär inte behöva gå över nått, vilket känns bra med tanke på allt som skrivs om barn som plötsligt dör i magen vid överburenhet och sånt jobbigt :( Så, runt den 4e feb kommer jag garanterat att hålla henne i famnen första gången ! ♥
Är oxå lovad enkelrum då jag är förlöst! :)) Så då kan jag stanna några dagar vilket jag faktiskt ser fram emot!

Känner mig helt trött numera igen. Kanske håller på att bli sjuk eller nått. *Suckar*
Eller så är de en sån period.
Hoppas de blir bättre snart i allafall :) De är så illa så jag skulle kunna gå isäng kl 17.

Mumma!! Blåbär och mjölk! Vilken strålande ide det var att plocka blåbär i höst. Tror det ska bli min nya drog :D De är bättre än godis iaf, inte för att jag äter godis speciellt ofta.. eller dricka. Bleh, ett blad i min goda blåbärssörja! *spott o fräs*
Men sablar! Var på Coop igår och såg.... LUSSEBULLAR!!! Usch vad jobbigt de va att stå emot, men det känns LIIIITE tidigt för såna saker nu.. om en månad kanske. hehe

Den 13e dec ska vi baka pepparkakor och lussebullar på vår "Familjedag". (Varje lördag är de bara barnens dag. Då kim är ledig görs de till lite extra :) ) Ska nog sätta upp granen då med så de blir gjort.
Sen måndagen den 8e ska väl jag och barnen julpynta här hemma då de är lediga. Ska byta gardiner oxå.. om vi har hunnit köpa några. *Blä en pinne i blåbären*
Måste väl putsa fönsterna nån dag oxå.. *suckar*

Nä, nu får de va nog. Ska kolla familjeliv sen se en film tills Kim kommer hem.

Kram!


Fröken Plutmun!
Plutar med munnen

Lik sin syster!
Så lik Felicia

Felicia nov 08



Jonathan nov 08


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0