Dec. 13, 2009


Tjohej!
Dags för en liten uppdatering tror jag.

Kan börja med att tala om att bilen fungerar igen! *Lycka* Så nu behöver vi inte oroa oss för inhandling av julklapparna och inte heller behöver vi oroa oss för hur vi ska ta oss till stugan i jul!

Syster yster for ner till Ikea idag, så då passade vi på att beställa en sak till tjejernas rum. En vit hylla, ska köpa några söta korgar att stoppa in i den så tjejerna kan ha diverse leksaker i. Kanske mest Cornelias saker, så hon lätt kommer åt dem.

 Mått: 79x39x79

På måndag den 21:a ska jag och älsklingen fara och inhandla de mesta av julklapparna. Barnen är på förskolan 9.30-16.00 den dagen så vi har lite extra tid på oss att fixa iordning saker och ting inför julen. Sen ska vi också tömma barnens rum på allt, köpa in konsoller+hyllplan till omgörnationerna. Barnens rums ska byggas om som jag nämnt tidigare, och de skulle fixa det på mellandagarna Kim och Robert så då är den ommålning och omtapetsering och dylikt som skall ordnas av mig och Kim sen när de är klart.
Så vi ska fixa i ordning i vår klädkammare så allt som vi har i de två garderoberna i Felicias nuvarande rum ryms i klädkammaren, så då måste vi flytta datorn min till ena kortsidan för att få plats med en 'kontorshörna'. Kan nog hända vi måste sy en del saker, draperier som vi har redan till hyllorna nedanför.. *Blink blink till anita och hennes symaskin ;)*

Tjejernas rum blir ljusrosa, med vita möbler och princess tema. Jonathans rum har jag inte den blekaste aning om hur det ska se ut.. hans ide är helt vild och jag vet icket om vi vågar prova den. Han vill ha följande färger på sina väggar, Svart - vitt - brun - ljusbrun - lila - grön - orange och röd. *Pust* Så ni kan förstå att vi tvekar haha!
Galen unge =) ♥
Vi vill ha det ganska neutralt i färgerna, så man kan byta tema på tavlor och gardiner så han får ett rum han kan växa med och kunna inreda allt eftersom hans intressen byts.

Före och efterbild, sovrummet till vänster.

   

Ska strax äta sen blire duschen följt av gofika!

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0