Lite blandat..


Jaha... så va de bara två dagar kvar till julafton........ jippi.. eller inte. Har ingen julkänsla överhuvudtaget, vill bara stanna hemma och dra täcket över huvudet, vill slippa alla stress och alla måsten och bara få vara i fred. Två timmars bilväg upp imorgon, skulle snöa såg jag på nyheterna sen lär de bli som vanligt, en del irritation från vissa för de ska stressa hela julafton av ingen orsak alls vilket gör mig oerhört stressad och på dåligt humör, men jag ska bita ihop för barnens skull. Tänker bara öppna käften om det är absolut nödvändigt. Men nu för tiden har jag svårt att bara vara som "alla andra" och stå brevid och acceptera vissa saker, spiken i kistan var i sommras, då hade jag fått nog när mina barns välmående blir inblandat, då blir jag som en tigermamma och jäklar den som står i vägen får skylla sig själv. Dock är de svårt när man inte är den som har makten att göra förändringarna som skulle vara bäst för alla, och den som har det inte orkar ta tag i saker och inte vill se problemen.

Efter att ha haft de så större delen av mitt liv så borde jag väl vara van, men då man har fått uppleva något total annorlunda så känns det svårt att gå tillbaka till sånt som man kommit till insikt och förstått att man inte tycker om och inte vill acceptera. Men hur bryter man dåliga mönster som är inrutat i människor som har det mönstren att vara det "normala" UTAN att skapa ännu sämre stämmning?

Har en massa funderingar nu, tankar och känslor som bara ligger och bubblar under ytan men som vanligt så trycker jag bort dem och orkar inte, vill inte se dem. Känns ibland som att jag ska explodera, men då trycker jag på locket lite extra. Det lär inte bli bättre innan jag låter det bli sämre, jag vet men jag vet inte hur jag ska ha energi till allt bara sen blir de inte lättare av att min kontakt är totalt jävla värdelös just nu heller... "just nu" som i det senaste året. Tror jag träffat henna kanske... 4-6 ggr sen i november förra året varav 1 gång sen typ mars... sist så blev det automatiskt att den där jävla 'masken' kom upp och hon gick härifrån med tron om att allt var bra.. hatar när det blir så men jadu.. jag vet att jag måste 'lyfta på locket', men just då kändes de lättare att säga att allt var bra och le lite. *suckar*

Blä, orkar inte sitta här och skriva mer, ska dammsuga och fortsätta packa i barnensrum medans jag väntar på att svärmor ska ringa och meddela att de är påväg.

Kram och god jävla jul


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0