2 januari 09

Dag två på 2009 och nu har Felicia oxå fått vinterkräksjukan. En härlig start på det nya året! Not....
För 30 min sen hör jag henne i sitt rum, går in och hittar sängen full av kräks så de var bara att stoppa in henne i duschen, tvätta av kroppen och tvätta ur håret. Snurrar in henne i en handduk och sen får hon sitta och mysa i mitt knä. Efter en stund.. för 15 min sen typ, så slutade det vara mysigt då hon helt plötsligt kräks på mig... och jag som är helt livrädd för magsjuka! Så då var det två som fick duscha.... usch vad äckligt!! BLÄ! Fick över armarna och usch! Kim fixade bort det i sängen och som kom på golvet i vardagsrummet så det slapp jag iaf!
Jag hoppas verkligen att jag klarar mig, men förstår inte hur de ska gå till nu. :(
Kim hoppas att han hellre får det än jag... han är allt bra söt han min älskling :-)

Annars har vi inte gjort så mycket idag, mest pysslat om barnen och Kim har fixat och donat på här hemma. Jonathan har sovit mesta delen av dagen och Felicia har busat och blivit sjuk.
Själv slumrade jag till en stund på eftermiddagen, de va riktigt skönt! Har en massa förvärkar som verkligen tar energi från en, mycket irriterande! En annan sak som är irriterande är våra katter. Doris och Desiree är helt jädra tokig. "MJAU MJAU" hela tiden *Kurr kurr* *Kläng kläng* *Tramp tramp* De ska vara uppe i en hela tiden! Hinner inte ens slå upp ögonen förän nån av dem börjar!
Blossom sover hela tiden, kliver upp - äter, dricker och går på kattlådan. Sen samma visa igen.

Hm, Cornelia har busat på i magen sen i förrgår. Men idag har hon varit rätt lugn. Gjort illa mina revben bara då och då. Sen trycker hon på mitt bäckenben så jag dör ibland. Att stå upp gör skit ont. Så jag hoppas tiden till den 14 jan går fort nu!

Mån 5 - Barnmorskan kl 10.30 Skoj...! Utom att barnen är ledig så de måste med. Men är Felicia sjuk, så får de va hemma med Kim medans jag far dit själv.
Ons 7 - Ultraljudet/Läkarbesök Ska på ultraljud, sen efteråt ska vi träffa Maria för att se om de börjat mogna eller hur de ser ut. Hur som så gör de inte så mkt om tappen är omogen iom att jag fött 2 barn redan så lär de inte vara allt för stora problem. Ska bli intressant att se hur fort/sakta det kommer att gå. Brukar öppna mig typ 6 cm på 1-2 dygn annars, sen sista 4 på några timmar bara. (Så va de med J och F, lika) Blir nog mer intensivt, men knappast lika energitagande som de "brukar" va.
Tor 8 - Lunch med mamma, Lillill och Anita! Det ska bli skoj! Barnen är på dagis så det blir i lugn och ro :)
Lör 10 och sön 11 är Kim ledig, så den tiden lär gå fort i allafall!
Sen är det den 14 januari! Såg att då är jag i vecka 36+6, fast inbokad för igångsättning. Får se hur de går, om de promt måste vänta till vecka 37+0 innan de gör det. Då blir det den 15 jan isåfall. Men det bokade datumet är den 14e i allafall. Så vi går efter det, om de inte säger nått annat på morgonen den 14e då vi ringer upp!

Har packat väskan nu. Kim får ta upp kläder sen om de behövs.
Ska bara kasta ner tandborsten innan vi åker in sen. Just ja, ska lägga ner nått att sova i oxå. Eller... jag gör de lätt för mig och ber om en sån där ful BB-gown ;) /Sexy
Så skönt att jag ska prioriteras för enkelrum... hoppas de blir ett lyxigt med egen toa! ;-)

Nä, nu ska jag kolla lite på Familjeliv.se

Skriver kanske mer sen!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0