8 januari 2009 - update

Lite mer slemmis har kommit nu, men inte så värst mkt. Fortfarnade "ofarligt" färgad.. = inget blod i, så de kan dröja dagar.. OM hon kommer innan onsdag dvs.
Sitter med förvärkar.. har inte klockat.. orkar inte då de inte är så farliga. Känns mest som waste of time just nu.
Hon är då helt vild emellanåt hehe

Gick in i vecka 36+0 idag enligt ultraljud.
Kopierat från Familjeliv.se om "Min" vecka.

"Vecka 37 - 8 jan - 14 jan 2009
Kroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare. Barnmorskan mäter tillväxten och lyssnar på barnets hjärthjud. Normalkurvan för symfys-fundusmåttet vid denna tidpunkt är 34.
Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången. Hos omföderskor är det vanligt att huvudet förblir mer rörligt innan det slutligen fixeras.

Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan nu variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka 9 cm i diameter. De restrerande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis mellan 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 cm. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.
"

Har tvättat upp sakerna till vaggan. Skulle behöva ett påslakanset till i allafall.. lakan har vi och sånt. Men, man tager vad man haver. Hon får väl sova med filtar om de blir kris. ;)
Kim är och tvättar i tvättstugan.. så de inte ska vara så mkt tvätt om saker och ting skulle gå igång. Sen även om de tar till onsdag så är de skönt att inte ha de hängande över axeln hela tiden. Han var även duktig och bäddade rent i sängen, så jag ska sova så gott på mina 2 citadon och 1 stillnoct ikväll i vår nybäddade säng! Jag tycker det känns olustigt att ta sömnpiller och medeciner så jag har en aning svårt att komma isäng inatt märker jag.
Jag sitter och funderar om jag borde ta med mera kläder till henne och mig.. men samtidigt kanske Kim tycker de är kul o få hämta upp kläder till sessan och sånt och pyssla oxå. Ska höra vad han säger. Hon har... 3-4 ombyten.. vet aldrig om hon kommer att kräkas mkt eller hur hon kommer att bli. Felicia kräktes typ 1 gång då vi va uppe på BB.. Jonathan kräktes ner typ allt innan vi kommit hem dagen efter :P
Men jag känner att jag vill byta ut ett par byxor i allafall.. gröna mot ett par svarta om de skulle läka blod efter förlossningen känns de inte sexigt att ha en synlig fläck. De va en noja jag hade sist.. ":O har de läkt?" men nädå, de hade de inte hehe

Det slog mig just hur många knäppa tankar jag har runt förlossningen...
"Tänk om jag måste snittas, då måste jag ta ryggbedövning (är mer rädd för de än smärtan att föda haha). Tänk om jag dör.. Tänk om jag spricker hela vägen och måste sy?" De är som inte de "vanliga" som folk är rädda för, smärtan som är att föda till exempel.. utan konstiga saker runt om.
Men med tanke på att jag genomlevt de andra två, utan att snittas och utan att spricka så tror jag inte risken är stor att jag behöver genomgå nått sånt :)
Min plan är: Lustgas, varma rispåsar och oerhörd smärta. De är en så kort stund man genomgår det i sitt liv ändå så jag skulle aldrig vilja missa det pga smärtstillande. Hellre föda barn än bryta ett ben!

Hoppas att hon kommer att må bra när hon kommer ut i allafall, vilken dag det nu än må bli. Varje dag i livmodern är bra för henne, så de känns lite själviskt att önska att de ska sätta igång snart. Men samtidigt tror jag att jag har små barn (trodde även läkaren) till en början som växer ikapp i slutet. Att jag då egentligen är i vecka 37+4 idag och mätningarna på RUL inte riktigt stämmer. Vi blev trots allt flyttad 11 dagar.. trots att vi hade stenkoll på Ägglossning med stickor och dylik. 
Men hur som så får ni hålla tummarna att de är en stark och frisk liten sessa (eller prins om de skulle råka va så trots alla Ultraljud hehe) som föds! :)

Ska se om jag får i mig nått innan jag ska prova sova.... :S

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0