Årets första inlägg - 2009!

God fortsättning allihopa!

Igår hade vi det riktigt mysigt!
Gjorde hemmagjord potatisgratäng och super smaskigt älg kött som vi skivade och stekte. *MUMS*
Sen efter middagen gick älsklingen ut till frysen och hämtade in en del av våra egenplockade blåbär och gjorde blåbärspaj :D
Efter det kikade vi lite på TV, barnen busade med Kim och jag hade mina pinvärkar hehe
Sen plockade vi fram lite godis, chips, dip och läsk - Myste ner oss i soffan och hade det jätte skönt. Kollade på WallE som barnen tyckte va jätte skoj. (Gud vilken söt film förästen!)
Pausade strax innan tolv, klädde barnen och gick och kikade på fyrverkerierna runt om här..
Varje gång det small: "OJ smälla!" sa lillan hehe Men hon var helt tagen av dem! Och blev jätte sur då vi skulle gå in hehe. Jonathan tyckte det var jätte spännande, speciellt då de sköt en sån här kub :)
Satte oss och såg klart filmen (fast Felicia somnade i mitt knä efter 10 min) och sen gick vi i säng allihopa runt 01 nöjda över en sån mysig kväll tillsammans!

Jag vaknar runt 03:30 av en Jonathan som springer genom vardagsrummet och kinkar. "Hm.. han är säkert mörkrädd och kryper ner här sen" tänkte jag.. strax efter det låter det som att någon häller en hink vatten i badrummet, så jag försöker få liv i Kim och han flyger upp i samma veva som handen tar i honom och han springer in till badrummet. (Skulle jag försöka rusa upp så skulle mitt blodtryck göra så jag svimmat haha.. sen är jag så himla osmidig nu, så de är på Kims lott just nu hehe)
Där möts han av en toalett nerspydd i fin blåbärsfärg... hela toan, golvet, väggar, tvättmaskin, ren tvätt i tvättkorgen som jag hade ställt ut för att hänga sen.... Överallt var det. Mjäkig som jag blivit nu som gravid, så tar Kim bort det värsta, spolar av lilleman sen mår både jag och Kim illa haha
Sen har vår natt handlat om att springa upp och ner och hjälpt Jonathan. Han har suttit med hinken i knäet medans han suttit på toa, så han har inte varit kry alls. Han har då sovit som en stock idag, sprungint på toan - sovit ect ect.
Vi fick väcka Felicia 11.15.. hehe Kim ringde jobbet strax innan. Sen har de varit rätt lungt här idag. Ingen av oss som orkat göra nått speciellt mycket idag.. Vi kollade på Kungfu Panda tillsammans alla fyra, nerbäddade i vår säng  *myyyyyyys*
Sen har Jonathan sovit ännu mer, Felicia har sprungit omkring naken (försöker träna henne med pottan lite sådär) och busat, Kim har fixat mat och jag har tokstädat badrummet. (Har fobi för magsjuka! :S)
Så nu ska allt vara borta där inne!

Felicia la vi efter middagen runt halv sju så hon sover så sött, Jonathan kom in till oss i sovrummet så nu ligger han och kollar på Fivel i vilda västern lite slött. Springer iväg då och då och pysslar om honom, min lilla sjukling :/ 
Och Kim är ute på prommis i nån timme eller så. Så nu sitter man "själv" och tar igen sig efter en dag fylld av... ingenting.. :P
Jag ska stoppa in disken och hänga tvätt.. och duscha. Sen ska jag bara viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiila. Fick nog av pinvärkar igår och de är ingenting jag tänker uppmuntra genom att springa omkring som jag gjorde igår och stressa sönder mig själv. Det jag inte hinner idag hinner jag imorgon! Sen har Kim hjälpt en massa idag iof, så de pinvärkar jag haft har varit mildare än igår i allafall, än fast de inte är ett dugg sköna heller.
Tror jag skrev förut att jag fick 4 på 10 minuter, så började det. Sen kom dom med 5-7 minuter emellan i typ 5h och alvedon hjälpte inte. Jag provade att bada lite och de blev de bättre av i allafall. Sen mer eller mindre försvann dem efter tolvslaget :)
Har som sagt haft en hel del idag, men de är bara pinvärkar. Känns inte alls som dem jag hade dagen då lillan föddes ;)
Men varje gång jag går på toa spanar jag efter en slempropp hehe

Så långt gången är jag enligt Ultraljudet: Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar (v35+0) (BF 4 feb)
Så långt gången är jag enligt Ägglossningen: Du har gått 36 fulla veckor och 4 fulla dagar (v36+4) (BF 24 jan)

Det är 11 dagars skillnad... Personligen tror jag mer på vårat eget datum då jag hade koll med Ägglossningstickor på själva ägglossningen.. och annars skulle jag ha fått ett plus på grav-testet typ 6 dagar efter hon blev till.. vilket känns som "No way".
Blev flyttade 10 dagar med Jonathan.. och han kom tidigare. Men, hur som så kommer hon ut till oss om 13 dagar :-D
Skulle hon komma tidigare så får hon väl göra de då hihi

Den 8e kommer vaggan, sen nu i helgen ska vi hämta saker till den hos syster yster så vi kan tvätta upp det och förbereda. Sen är allting klart.

Ska stoppa in i maskinen nu och hänga tvätten sen ska jag njuta av ett varmt bad tror jag :)

Skriver kanske mer sen.

KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0