26 Mars - Kläder, vår rensning m.m

Halloj!

Så kommer våren sakta men säkert och rensningen i barnens garderob närmar sig. Jag har redan börjat i Jonathans garderob, det blev en del saker som åkte ut. Men det var bra för då blev det plats för nya kläder. Sen bytte jag plats på Cornelias kläder och Jonathans då J behöver mer utrymme än henne just nu. Cornelias kläder gick jag igenom för typ 2 veckor sen och bytta ut allt storlek 50/56 till 62/68... min lilla bebis är så "stor" ♥
Imorgon ska jag väl ta mig an Felicia's garderob.. Där lär jag behöva rensa bort mesta delen.. hon växer så de är helt sjukt! Gjorde en del fynd på tradera till henne som hon kan ha på dagis. Sen fick hon ett par nya byxor med Hello Kitty, en långärmad T-shirt, en Hello Kitty mössa samt Hello Kitty sneakers förra veckan.
Rensing i vår garderob gjordes för över en vecka sen nu och vi kastade mestadelen... GUD VA SKÖNT DET VAR!

Fler än jag som hellre shoppar kläder till sina barn än sig själv? Jag tycker det är DÖ TRÅKIGT att köpa kläder till mig själv... de känns så tråkigt. Sen en del saker alltså.... mode är ett annat ord för Fult just nu.
Haha nästan lika illa som att en del på Tradera kallar super fula kläder för "retro". ^^ Typ en urtvättad, skogsgrön rutig flanell med rött i - baby overall. "Super mysig retro overall"...... jag menar... wtf?

Lillan har svårt att sova ikväll.. kanske känner hon av min stress inför imorgon det här med tandläkaren.. JAG ÄR LIVRÄDD FÖR TANDLÄKARE! Jag blev det då en GAMMAL tandläkare bestämde sig för att "nä du behöver ingen bedövning när jag lagar dina hål" då jag var 12 år (inte fasen vågade jag säga emot). Så jag lagade 4 hål utan bedövning... FY FAN!
Sen äter hon som en tok, de har hon gjort i 2-3 dagar nu så jag ska iväg o väga henne typ på fredag hade jag tänkt, sen nästa fredag så jag ser att hon går upp som hon ska för jag blir lite orolig att mjölken är för "tunn" eller nått. Jag har för mig att en tillväxt period bara är typ.. 1-2 dagar. Sen är hon så gnällig... Just nu ligger hon i sängen, ny ätit - nybytt - nyrapad och nykramad och gnäller. Gråter inte, skriker inte men nått är knas. Jag tänkte låta henne ligga en stund medans jag skriver o fifflar och har hon inte somnat innan jag e klar så får jag försöka sova ner henne hos mig för sexy moma är trött juh. Somnade typ... 18.30-19.00 nångång, vaknade sen runt 22 av att någon var hungrig. Så hon fick lite mat och jag tog lite gröt. Sen åt hon runt midnatt igen... det var super skönt o sova, jag skulle nog ha sovit till imorgon bitti om hon inte väckte mig hehe

Imorgon är det tandläkaren... en del av mig hoppas att Anita har glömt bort det då hon ska skjutsa mig haha *Panik* Kanske är hon super förkyld imorgon så hon måste ligga i sängen och vila. Usch, jag vet att jag måste dit. En lagning lossnade mellan två kindtänder i juni 08... men jag är en aning nojig, så jag gick inte under tiden jag var gravid. Men nu har jag inget att skylla på längre samt att jag börjar få tandvärk. Gud vad sexig jag kommer att vara med dreggel hängande ur mungipan...
De lär nog bli så att jag går dit med tandvärk och går därifrån med huvudvärk pga. tandläkar räkningen.

Sen är de väl tänkt att vi ska gå igenom skåp o dylikt för att rensa bort sånt man aldrig använder och som bara tar plats! Jag vägrar bli en "bra att ha samlare".. behöver vi nått finns de folk i närheten som är såna som säkert lär ha det man behöver den enda gången på 48 år. :)

Kim gjorde hemmagjord köttsoppa igår. *MUMS* Det blev HUR GOTT SOM HELST! Mamma och pappa fick med sig lite oxå som de kan äta imorgon innan de far hem igen.
Kim fundera förästen på att kanske starta en blogg som handlar om mat.. Den lär hamna på mina favoriter i allafall! Länkar väl ut den då han bestämt sig :)

Ska sätta in bilder på lite av barnens nya kläder.
Håll musen över bilden för att få information om den. Samt klicka på den för att få en större bild.

God Natt

Kram!



Cornelia storlek 62/68
Hello Kitty

Felicia storlek 92
             Tradera                        Tradera                       Tradera
Storlek 92, 22kr + 36kr frakt Storlek 92. 10kr + 36kr frakt Storlek 92. 5kr + 12kr frakt
Baksidan Framsidan Detaljer (Samma byxa)
Långärmad T-shirt 

Jonathan storlek 110/116
 Wall*E bälte  Svarta fingervantar Jonathans kallingar med monster truckar
Cars t-shirt   (Fläckarna kommer från solen) Jonathans Jonathans allväderskor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0