Ett riktigt äcklig inlägg om spya mest.

Vill varna känsliga läsare, det finns oerhört äckliga beskrivningar i detta inlägg.

Dagen började helt suveränt.. eller inte. Vaknade runt 10 och fick rusa iväg till toaletten, kräktes som en jädra fontän. "Neeeeeeeeej" lät de på hela vägen dit, jag verkligen hatar att spy! Hatar hatar hatar! Tyckte så synd om mig själv så jag började gråta också.
Cornelia bara skrattade, tror jag skrämde henne när jag flög upp ur sängen så där men de såg tydligen roligt ut för en 9 månaders bebis. Sen va de inte så kul längre då mamma dröjde så länge, så då bestämde hon sig för att skrika lite. *suckar* Jag gick till henne och möttes av den mysiga doften när jag kliver in i sovrummet. "oh shit hon har bajsat" och jag kan lova er att de luktar fruktansvärt! Och när man nyss har spytt så är det tio gånger värre! Men jag hade inte så mycket annat val än att byta på henne eftersom Kim jobbade.

Sen fick hon en vällingflaska, leka lite i lekhagen medans mamma låg utslagen på soffan. Hon verkade leka tittut med mig, men jag fick bara fram nått fult kacklande till skratt, men de funkade de också.
Runt halv tolv fick hon en flaska till och sen bäddade jag ner henne för en liten sovstund. Sprang från spjälisen in till badrummet och.. ja ni fattar.

Ringde till Kim runt tolv och lämnade meddelande på hans mobilsvar, sen däckade jag i soffan. Han ringde upp runt halv ett och det samtalet minns jag inte så mycket av annat än att han sa han skulle komma hem i tid för att hämta barnen på förskolan på vägen hem.

Sen vaknade jag runt kvart över tre/halv fyra nån gång och har legat och vilat i soffan. Feber har jag också fått, som att kräkas inte var nog!

Men de är väl helt som de ska, att vara sjuk tre gånger på typ tre veckor. Man blir verkligen pigg och alert.......... *Lessen i ögat*

Urk, orkar inte sitta här mer nu. Soffan lockar mycket mycket mer eller sängen ännu bättre.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0