BVC besöket

Hejsan!
Vaknade kl 07.45 av ett Cornelia väckte mig med sitt 'nu-är-de-morgon-och-jag-är-hungrig"- gnäll efter en hemsk natt med hög feber. Hade ont i hela kroppen, trött och kände mig allmänt livlös. MEN(!) åtminstånde feberfri! Klev upp och gjorde välling, satte igång kokhett ångande badvatten och la mig där i för att vakna till.

Efter badet så var det dags att klä barnen och göra frukost, naturligtvis så var de nån av dem som skulle sätta den tjuriga sidan till vilket idag var Jonathan. "JAG TYCKER INTE OM MARMELAD!!!!!!!!!!!!!!!!!"x 50987 ggr. Han åt ingen frukost i slutändan.

Felicia var jätte snäll och hjälpte till att duka av och hämta salvan+blöja till Cornelia, sen klädde hon på sig utan strul, samma gjorde iof Jonathan och så 09.28 klev vi utanför dörren och prominixade iväg ut till bilen.
Fick böka en stund innan jag fick in alla tre fastspända och när de väl var fast och vi skulle fara så såg jag motorvärmarkabeln hänga där.. 'JUST JA!', phew snacka om jag blev tacksam att över att ha ögon ;) Packade in den i bilen och åkte iväg till förskolan med de två större.

"Hej! Kom du ihåg att ta med extra kläder till Felicia?" möttes jag av...... ....  ...... .... *Host* "Ehm.. nä... såklart glömde jag det.. Men jag kommer med dem efter bvc" Tydligen hördes hon inte ha några byxor kvar alls, men fy på dem vad de ljög för de hade hon visst såg jag sen!
Satte på barnen hjälmarna för de ville cykla, sen blev de puss och kramkalas sen var de raka vägen till bvc.

9.45 klev lillan och jag innanför dörrarna där... "De är inte möjligt.. vi är tidig! haha" sa jag till Cornelia som bara titta frågande på mig och sedan sneglade runt på den nya miljön.
Hon var jätte mysig, satt och lutade sig mot mig, tuggade lite på min dragkedja, kikade nyfiket på ett barn som ammades av sin mor.. Sen charmade hon modern som började fråga mig saker som hur gammal hon var, vad hon hette osv.

10.10 kom bvc damen och hämtade in oss, Cornelia satte gensast igång med charmandet och Karin blev helt låst på henne hehe ♥
Sen lekte hon lite på golvet innan de blev dags för väg och mätning. Lite förvånat upptäckte jag att hur ordentlig jag hade varit som till och med hade tagit av mig skorna vid dörren haha! *fniss*
Jag frågade om utslagen Cornelia hade på rumpan, sen penslade sköterskan något som var väldigt lila på hennes lilla stjärt, det var tydligen blöjexem hon har fått. Och de hon penslade på vad svampdödande som skulle hjälpa. Hm.. kom just på att vi skulle ha fått med oss en salva hem som vi inte alls fick. Jaja, får fara på apoteket ikväll.
Frågade om vaccin mot den nya influensan för Jonathan och hon tyckte att de inte lät så tokigt med tanke på hans jobbiga förkylningsastma.

Vägandet och mätandet gick jätte bra, de var värre att klä henne dock hehe, snurrade runt som en liten ååååååål.

Nio månader

Vikt:
8.440 kg

Längd:
70.5 cm

Huvudomfång:
45.3 cm

Allt såg fin fint ut!

Vi fick med oss en tandborste och bok nu oxå.

10.45 satt vi i bilen igen för att åka hem och hämta kläderna till storasyster. Cornelia väntade i bilen medans jag sprang in och hämtade 3x byxor. Sen bar de av till förskolan, hon fick vänta i bilen denna gång också för hon sov lix.
Jag öppnade skåpet och de första jag såg var två par byxor som låg så prydligt där inne.............................. Stoppade in ytterligare tre par och åkte hem.

Grannen kom just som jag höll på att plocka ut Cornelia från bilen, så hon stannade och pratade en stund. 'De är så skönt att ni är hemma igen, de var jätte tomt nu under sommaren då ni har varit borta så mycket'.. De var faktiskt skönt att höra för vi har känt lite som 'Jaha, så är deras husfrid slut'. Men de var tydligen tvärt om! :)) *Glad*

Sen nu.. sitter jag här.. Cornelia ligger och sover i sin säng.. jag skriver blogg och funderar på att ta ibumetin och se om de slutar värka i mina leder..
Kanske ska passa på att sova en stund oxå, så kroppen får vila. För ikväll far Kim på Pablo showen med Magnus, hoppas han får de jätte trevligt! :)
Och hoppas att barnen lägger sig snällt! ;)

Dagens bild kommer i nästa inlägg.

Kram


Kommentarer
Postat av: Cornelia Friman

Fint namn hon har då!

2009-10-30 @ 19:45:52
URL: http://corneliafriman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0