En aning less på köket! (Klago inlägg)

Hejsan!

Usch, jag mår lite illa varje gång jag går in i vårat kök.. ljusgröna tapeter med bladmönster, hudfärgat standardkakel, en del trasiga lådfronter.. TJOHOO!
Sen om man lägger till våra totalt omatchande köksmöbler till det, en del i klarlackat furu med vita stolar som seriöst behöver ommålning + en soffa som tar upp alldeles för mycket plats så blir man helt trasig.
Sen bården... har stört mig på fanskapet sen dagen jag fick se att den satt där. Ena sitter väl bra, men den andra sitter 15cm nedanför den första pga en ventilations låda. Men så blir de när folk kör sitt eget race istället för att lyssna på vad ägarna vill och har för ideér. *Morr*

Jag sitter och funderar på en billig lösning på problemet, eller åtminstånde nått som gör att man inte mår lika illa i allafall när man kommer in där.
Jag såg på nätet fanns det en kakelfärg, både som spray och som 'vanlig' färg. Som man kan måla om kaklet med. Hittade aldrig något pris på den dock, men de blir nog billigare än att kakla om just nu. Det ska vi göra oxå, efter att barnens rum är klart, men de dröjer lite till. Då byter vi kakel, bänkskiva, blandare och skaffar inbyggd diskho. I allafall, tillbaka till kakel sprayen.

Om man använder sådant, målar om till nån trivsam färg och bygger hyllor/målar där de trasiga lådfronterna är. Så blir köket nog genast mkt trevligare! Möblerna får vi väl leva med ett tag till, tror vi köper nytt när vi har renoverat så allt stämmer överens - Sak med smak -. Blir lättare att köpa gardiner om vi har en bättre färg att matcha med.
Sitter dock och funderar på vilken färg som skulle passa i köket samt som går i stil med resten av lägenheten.. Cremé eller vit kanske? Vit = enklast att matcha gardiner med imo. Men de kanske är lite tråkigt? Nä.. stilrent ;)


Dags att köra mat, stackars barn som ska behöva äta de jag lagar 'fniss'.. Lär bli överkokt spagetti med brända korvskivor. *Tummen upp* - "Kanon!"

Fick en ny datastol idag förästen :)

Grattis Josefin på födelsedagen!

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0