Hej!

God kväll!

Jag satt och funderade igår på hur man kunde renovera på för sätt som skulle göra att lägenheten skulle sälja för mer. Jag och Kim har pratat om att bo här i runt 2 år till och medans renovera upp lägenheten så priset vi säljer den för skulle kunna bli en aning högre. Det är ingen av oss som har känt oss peppade riktigt på att flytta, men vem skulle göra det då man har världens bästa grannar, super mysigt kvarter och en hel del minnen här i vår trea. Vi har nog med kvm'R, men för få sovrum så de har känts väldigt otrivsamt.
Så jag bestämde mig i allafall för att kolla runt på hemnet.se och leta ideér.

Det jag hittade var ingen idé, jag hittade lösningen på ett problemet så att vi inte behöver flytta! :)
Man bygger om i barnens rum, just nu är de ett ganska stort sovrum, samt en separat klädkammare i anslutning till det rummet. Man flyttar väggen och gör två rum av det istället! Då får vi rummen vi behöver!
Det ena blir en aning mindre än det andra som man tar sig till via det större, men det gör inget för det tänker man inte på eftersom det rummet har fönstret. Det större rummet ligger i anslutning till vardagsrummet.

Vår nuvarande planlösning
Nuvarande planlösning 

Den blivande planlösningen
Efter väggen är flyttad
Man passar på att lägga klickgolv på en gång i båda rummen då tror jag. Sen tänkte vi måla i tjejernas rum, som skulle bli det första rummet och är det lite större. Vitt med en ljusrosa fondvägg. Då kan man måla över det sedan om man blir less ;)
Jonathans rum tapetserar vi i några passande tapeter som han kan växa med som han gillar.
Ååååååååh längtar tills vi sätter igång, men vi ska spara ihop en slant först så man gör klart de man ska göra på en gång!

Det känns så skönt att äntligen har funnit en lösning som man känner sig tillfreds med. Då känns det riktigt värt att ordna ny altan på baksidan, byta luckor och fräscha upp köket, fixa till i badrummet och sedan inreda lägenheten som man faktiskt vill ha den. ♥
Sen fixar man till klädkammaren i vårat sovrum så man får in allt i den och slipper ha garderober.



Jag hade lite tråkigt medans jag väntade på Anita och Ida idag, så jag tog några kort på Cornelia. Förstorar man kortet så ser man att hon har jätte bruna ögon på det, men i verkligheten är de bruna runt om pupillen i samma form som en stjärna, samt mörkblå runt det bruna.

 



Kram!

Kommentarer
Postat av: Sara Liljedahl

Vilken docka !!

Så söt och väldigt lik mamma :)



Stora kramar till er alla/ Sara

2009-10-05 @ 17:37:22
URL: http://kennelkarriars.se
Postat av: Lejla

Er framtida planlösning är superbra!

2009-10-07 @ 17:14:42
Postat av: Helena

Sara: Hihi



Lejla: Jag längtar tills vi sätter igång :))

2009-10-07 @ 23:10:47
URL: http://biotoxina.blogg.se/
Postat av: Madde

aaaw , MIIIN LILLA SÖÖTÄLSK!!! hihi <<3

2009-10-08 @ 22:19:29
URL: http://lillanliiteen.blogg.se...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0