Redan onsdag!


Halloj!

Det känns så knepigt. Kim är ledig i helgen, han slutar kl 18 på fredag. Det känns som han nyss var ledig, men han jobbade ju kväll i helgen som var. Det är redan onsdag.. weeei!

Kikade på lindex shop online och hittade en sak. Ett par överdragsbyxor med snörning i midjan, fanns i svart - blå - röd - rosa och grön. Så vi ska köpa in ett par svarta till Jonathan och ett par rosa eller röda till Felicia där runt april nån gång, så övergången vår/sommar börjar komma och det behövs. Lätt värt det till förskolan! Cornelia får använda sina galonisar, det sitter nog bättre på henne med axelknäppning än midjeknyt.

Svart överdragsbyxa till Jonathan i stl 116 eller 122. Från lindex!Rosa överdragsbyxa till felicia i stl 104. Från lindex!

Det slog mig att hon den lillaste nog troligtvis börjar dagis om 8 veckor, vi har fått bekräftan om anmälan men inte något om att vi är antagna ännu. Men det löser sig :)

Barnen är på förskolan så jag och Cornelia har lekt en massa idag. Hon är så rolig när hon springer och ska ta en sväng för då springer hon sidledes en liten bit innan hon till slut 'rätar ut sig'. :) Sen ser man glimten i ögat på henne mest jämt. Jag kan inte låta bli att tänka på de emil sa om hyss att "hyss hittar man inte på, di bare blir" och det stämmer in på våra barn. Dock tror jag Cornelia älskar att göra sånt hon inte får göra för hon brukar kolla in mig att "ser mamma?", sen på tex. kattskålen - sen mig och när hon ser att jag ser henne lägger hon i högväxeln och drar iväg som en raket!
Men dem andra två är mer att dem ska vara hjälpsam men det blir bara fel. Som när Felicia skulle vara snäll och skura golvet och det var en liten sjö i vardagsrummet. Eller när Jonathan skulle vara snäll och göra rent bordet med mr. muscle men det var en damm av rengöringsmedel och hela lägenheten började stinka. Men, de är väl som jag säger - "Det är tanken som räknas". :)

Jag satt och tänkte på något jätte kul som jag tänkt skriva om men nu försvann det... jaja, skriver mer om det kommer tillbaka!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0