Uppdatering


Halloj..
Har inte varit inne på datorn sen natten till onsdag.
Vi var på mötet med läkaren i onsdags och det var ett mycket givande möte. Det bästa som sades var nog "Vi ska inte slösa bort mer tid för dig nu". Har varit hemma i 6 år ganska precis och under denna tid har jag hunnit gå på Mobila teamet, Asta samt team rehab och aldrig fått någon hjälp egentligen. Men nu jävlar!
Har fått en fast tid varje fredag kl 11 som jag ska till min kontakt, jag har börjat med Mirtazapin som jag ska äta i två veckor för att sedan också ta Zoloft tillsammans med Mirtazapinet mot min depression. Just nu känns saker och ting väldigt jobbiga, men de kunde tydligen vara så i början då man börjat ta tabletterna men det skulle bli bättre, så jag ser verkligen fram emot den 'bättre' tiden.
Sov hela dagen igår förutom när pappa kom förbi en sväng, tydligen en biverkning som kunde komma (trötthet), känner mig hungrigare vilket också kan va en biverkning men det värsta med tabletten är nog myrkrypen i benen som kommer 2h efter att jag tagit Mirtazapinet :( Men det skulle vara övergående. Så just nu är livet inte så kul.. men det ska tydligen bli bättre så jag försöker fokusera på det. Just nu när jag sitter och skriver så känns saker så overkliga på nått konstigt sätt, jag har liksom inte samma kontroll över fingrarna känns de som. Känner mig så stel i lederna och de värker i hela kroppen. Men även detta är en biverkning som ska vara övergående.

Jag hoppas så innerligt på att dessa tabletter ska få en att känna sig som en människa igen, ju kraftigare biverkningar desto bättre resultat lät de som, så då jag bara hoppas de stämmer då! Längtar så oerhört efter att få må bättre, hoppas att det kommer att bli lättare att ta tag i min rädsla att vara ute bland folk själv.. vill så gärna kunna fara och shoppa med barnen själv eller bara det att kunna fara på Coop Forum och handla själv... Men det kommer nog så småningom!

Känner mig lite förvirrad och underlig just nu så jag avslutar nog detta inlägg med att tala om att det känns som att jag fått ett hopp om saker och ting!

Kram


Kommentarer
Postat av: Jennely

Håller tummarna för att biverkningarna går över snart och att du får börja må bättre!

Sedan får du börja "träna" på att vara ute bland folk, kommer gå kalasbra tror jag :)

kram!

2010-02-12 @ 16:53:48
URL: http://blogg.vk.se/nenny
Postat av: Sara

Du fixar biverkningarna, så som du fixat så mycket annat i livet vännen !!

Lycka till med allt Helena... Håll hoppet uppe och tänk på vilka underbara juveler du har där hemma tillsammans med Kim..

En BAMSE KRAM !!

2010-02-12 @ 17:14:06
URL: http://kennelkarriars.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0