Barnmat/mat, pengar m.m


Imorgon kommer de in pengar på kontot igen! *Jublar*
Jag gillar inte december månaden ur ekonomisk synvinkel, julen har en tendens till att dra iväg långt över planerat! Så idag blir det spagetti, köttbullar och ketchup - BLÄ! Ska lyxa till det för barnen och öppna en burk majs som de får till. *fnissar* Vi ligger lite efter i 'schemat', barnen kommer nog i säng runt kl 20.00 ikväll skulle jag tro.

Kim är as we speak ute i förrådet och försöker göra plats till nytt skräp som ska ligga där och samla damm. Jag ska börja rensa i kartongerna vilket kommer att gå rätt fort. Så skulle han ta köket och sovrummet och då hinner jag säkert med att ta hallen och toan också, barnens rum är redan städat och fint så där ska de bara dammsugas.
Har ont i magen och kroppen idag.. nyser och känner mig lite frusen också, men jag har då ingen feber. Jag orkar inte va sjuk just nu för de är en massa annat jag behöver ha energi och ork till. Tror jag hade feber i natt för lederna värkte och ryggraden på ett sånt sätt i allafall.

Jag ska sätta ut två annonser hade jag tänkt, eller en annons för två saker. De ena är en lekhage med lekmatta, väldigt praktisk. Och den andra saken är en ståbräda till vagnen som inte används längre iom att Felicia går och den passar inte till den nya emmaljungan. Så jag hoppas på att få de sålt så man får mer plats!
Funderar starkt på att sälja gåstolen också faktiskt för den används aldrig nu mera. Så i kväll ska jag försöka ta kort så man får de fixat så fort som möjligt!

Skulle till tandläkaren imorgon, men de blir nog inte av. Får ringa imorgon och se om man kan få tiden ombokad, tror inte de iom att de är tandläkarhögskolan, annars får jag skriva upp mig i höst igen. De löser sig nog.

Nu ska jag gå och sätta lite fart med rensningen så jag hinner de och allt de andra innan Kim är klar så jag får jäklas lite ;)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0