Hoppet är det sista som dör

God kväll!

Barnen sover och Kim är med jobbet på megazone så då sitter jag och tråkar framför datorn. Mitt under mitt tråkande så tänkte jag kika igenom bilderna på kameran och fann dessa bilder från förra veckan som jag helt hade glömt bort! Så jag tänkte då att jag kunde posta dem så jag fick nått att göra så jag håller mig vaken.

Jag var till Annika idag, Cornelia och Kim följde med. Idag var det vettigaste mötet på 1½ år i allafall, skönt det.

Sen var vi och kikade på en lägenhet tvärs över gården, alldeles mitt emot sandlådan. En fyra med hobbyrum var det, men jag tror aldrig att banken ger oss lån på den summan dem begär för den. Vi fick inte lån på 200tusen för 5an förut eftersom min aktivitetsersättning inte får räknas som en inkomst då den inte är SGI grundad, så jag tvivlar att vi får nått lån på 250tusen. Jag hörde om de var intresserad av våran iom att de tyckte deras var för stor och att månadskostnaden är för hög, men dem ville utanför stan. Kanske trodde hon jag menade 'intresserad av att köpa våran', men innan jag gick så sa jag att om de vill så byter vi gärna lägenhet om dem skulle vara intresserad av det.
Vi får större som vi behöver och dem får mindre månadskostnad varje månad. Tror de skulle få 2000kr/månad att betala i 'hyra'. Men jag vet inte om hon verkade så intresserad, för hon trodde inte de skulle få plats med sina möbler.. Men vi skulle alla bli nöjd med bytet, det är jag då helt säker på - Även dem så klart!
Jag pratade med Kim då vi kom hem och i värsta fall om det skulle vara lösningen på problemet, så skulle vi kunna erbjuda dem att låna vårat förråd om vi kör upp grejerna till garaget vårat i stugan så de kan ställa in ev. överblivna möbler och dylikt. Men vi får väl se hur det går.. Sen kanske vi måste ha grönt ljus från styrelsen om en sån sak, men det kan man ju diskutera om det blir aktuellt.

Det som känns jobbigt att den lägenheten vi blir erbjudna att köpa nu är lägenheten jag har kännt så starkt för ända sedan vi köpte denna, och det är över tre år sen. A som bodde i den här, hade tidigare bott i den som vi blivit tillfrågade om nu, och jag sa till Kim då vi köpte denna att "synd hon inte bodde kvar i 4an på samma gård".. Får lite ont i magen för jag tror/vet tillfället kommer att gå oss förbi då vi inte har råd med lån på min drömlägenhet. Det skulle vara helt perfekt för barnen att inte behöva flytta från gården heller för att få egna rum (tänkte att vi lär behöva flytta då de börjar bli bråk när kompisar följer hem och "han ska inte va i mitt rum" osv), sen ur säkerhets synvinkel så är det säkrare där för dem än här.. om man ska vara 'petig' alltså.
Så enda lösningen skulle vara att få byta dem, men det hänger ju helt på dem de.. vi kan va nerpackade och klar för flytt på 2 dagar typ hehe
Håll tummarna för att de tycker de låter som en bra ide nästa gång jag pratar med dem.. Nu blev jag lite deppig.. min vilja är så oerhört stark, samma med mitt hopp men sen har jag den där lilla känslan av att dem nog inte vill.
Men "Hoppet är det sista som dör".

Bjuder som sagt på lite bilder jag fann i kameran.


Mammas lilla helper



Sorterar sockar   Felicia hade sminkat   Jonathans jobb
   

Lillan och gubben höll på att leka.



          

Kommentarer
Postat av: Anita

Du och jag är ganska lika :)

När vi varit och tittat på hus/lägenhet och sen blir man deprimerad när det inte blir av då tappar man gnistan.

Men skamm den som ger sig du ser nu sitter jag i ett hus på "landet". Så nu hoppas vi på att tanten vill byta lägenhet med er. "håller tummarna"

2010-01-27 @ 20:32:16
Postat av: Helena

Ååååh vad du är snäll, nu känner jag mig faktiskt mycket positivare och gladare :))



kram!

2010-01-27 @ 21:23:03
URL: http://biotoxina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0