Januari's sista dag


Skulle vara passande att säga "God natt" som hälsning, men jag vet inte om det passar sig egentligen. Klockan är 03.35, så snart kan man väl säga god morgon till en del.

Såg ett avsnitt (första) av serien Spartacus - Blood and sand... snacka om att jag blev besviken! Kim berättade att skit många på hans jobb tyckte den var bra så vi tänkte att vi skulle ge den en chans, då True Blood va riktigt bra som också va ett serie tips därifrån.
Den hade coola scener där blodet sprutade åt alla håll, huvuden flög och det viftades hej vilt med svärd. Handlingen var dock så 'gles' så dem verkade ha behövt fylla ut 90% av den med mer eller mindre väldigt detaljerade sexscener vilket genast gjorde serien i sig dålig. Det kändes bara så smaklöst och tragiskt. En del sexscener kan göra en film/serie väldigt bra, men i lagom mängd - som det var i Spartacus var på gränsen till pinsamt löjligt.
Men sex säljer och folk som inte har tillgång till det IRL uppskattar säker denna typ av serie, eller dem som behöver det för att krydda upp sexlivet. Men varför se när man kan få? Det ger ju så mycket mer! ]:)
Så den serien får en tumme ner och jag tänker inte slösa bort en sekund till på den.

Annars då?
kan berätta att Felicia sov 17.50 igår kväll. Hon hade gått och bäddat ner sig i sängen sin medans jag gjorde mat så när Jonathan gick för att hämta henne för middag så sov hon. Hon kom in i köket, gnällde "Men är det de där, då vill jag inte ha!" sen gick hon och somnade om igen. Hon kom in till oss 04.30 och somnade om för att sedan vakna kl 09. Så hon har varit på ett super bra humör idag! :)
Barnen har städat rummet, så de fick en belöning i form av speltid på datorn. Så dem har spelat 'Bygg raketer med Mulle Meck' samt 'Lek och Lär - Husdjurs akuten'. Felicia är skit duktig på det sistnämna! Jonathans favorit visade sig vara Mulle Meck.
Sedan då Kim for på jobbet efter att vi åt en sen lunch/ tidig middag så kröp jag och barnen ner under en filt i sängen med chips och läsk och såg den gamla filmen "Resan till Melonia". Felicia va rädd för trädgårdsmästaren som var gjord av grönsaker haha! Mys pys var det.
Sen har vi bara lekt jag och barnen, spelat lite mer datorspel tillsammans och tjejerna fick duscha/bada.

Hur går det med suget efter större lägenhet?
Vi slopade den idén. Jag blev nog så sugen bara för att de är lägenheten jag 'alltid' velat ha, nu när det gått ett par dagar och man har kommit i ro med allt så känns det ganska okey att bo kvar här.
Säg att vi bor kvar här i 5 år till och lägger pengarna på renoveringen under denna tid som det enbart skulle öka i hyra för oss varje månad (2000kr/mån), lägg sedan till ökat värde generellt på lägenheterna på området som verkar stiga bara sen vi flyttade hit så lär vi få en redig slant mer då vi säljer denna än om vi skulle sälja "den andra". För att få den som vi vill skulle de säkert kosta oss 50.000-70.000 i renoveringar. Den var ju helt klart fräsch men inte alls i det stuk som vi gillar. Skulle vi lägga 50.000-70.000 kr i renovering här då jävlar skulle det nog bli den fräschaste lägenheten på hela umehus31!
Så vi blir kvar :)

Imorgon är det en ny dag, eller den nya dagen har varit i 3h och 57 minuter just nu. Är inte så imponerad av den, men den kanske blir bättre. Med tanke på att jag inte somnat än så lär jag va trött imorgon. Jag kan ju vila en stund på sängen om barnen vill se film då Cornelia sover, att få ligga ner och vila kroppen är jätte skönt, att blunda samtidigt och känna hur man ligger och typ.. 'dvalar'. :) Iof så borde Kim vara hemma en stund av hennes vila då han börjar kl 14.30 så jag hinner nog till och med sova en stund innan han far om jag är riiiiiiktigt snäll och duktig på förmiddan ;)
Sitter och funderar på vad vi ska hitta på när Kim far till jobbet.. jag ska då sätta ut soffan på blocket, vagnen också iom att M aldrig var förbi och hämtade den idag - Kan ja vara trevligt om du messa att du INTE skulle komma så man kunde ha fått bort den redan då :/ Sen ska jag sätta ut lekhagen, ståbrädan till vagnen, bärselen och gåstolen också. Tror jag ska passa på att ta bilderna på det när Kim är hemma så han kan hålla koll på barnen. Sen blir det nog 'frilek' för dem, middag när andan faller på och sängdags vid kl 18.30 för Felicia och Jonathan får krypa isäng när hon sover. Hon gick isäng utan större problem före Jonathan idag, visst så testade hon mig men det vara bara ett försök hon gav sen somnade hon snällt. ♥

Ska prova lägga mig och se om jag däckar eller stiger upp igen.

kram


Kommentarer
Postat av: Chanto

hehe.. du få göra det...

2010-02-03 @ 11:46:31
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0