Tandläkarn, barn och oboy!


God eftermiddag!
 
Dagen började med att Kim ringde dagis och sa till att barnen var hemma idag. Jonathan var helt blek, frös och sa att han kände sig sjuk. Och eftersom Kim jobbar så är de lättare att ha Felicia hemma också istället för att dra ut sjuklingen och bebban för att hämta sessan.
Strax efter det så ringde jag till tandläkaren och sa att jag hade sjukt barn hemma idag och möttes av en trevlig stämma som sa att "Ja men då får han ringa upp dig under dagen och boka in en ny tid för er att träffas, de är ju inte mer än så." HÄRLIGT! Sist så fick jag vänta 3 månader på att bli uppringd, men de va nog för att den jag skulle träffa var en student från tyskland med begränsad tid på sig. Men än fast jag är sjukt rädd för tandläkaren så känns det ändå skönt efteråt när det är gjort så det är de jag går och tänker på. Så på måndag 25/1 kl 8.15-10.00 är jag inbokad!

Igår skruvade Kim ihop dator delarna som han fick av magura, de lyste ur hans ögon precis som de lyser ur ett ett barns ögon när de öppnar julklappar på julafton! ♥
Detta skruvande resultera i att han har typ världens snabbaste dator och att jag blev lite avundsjuk på hur bättre hans funkar än min! haha Jonathan ska få ta den gamla datorn och ha på sitt rum sedan då vi köpt in ett skrivbord som passar! Jag berättade det för honom för en stund sen och gud vad glad han blev!

Ugh, idag är ingen bra dag alls. Har ont i magen, den värker och det känns som det är is i den. Jag mår illa och känner mig helt utslagen!
Då klockan var 13 så skällde Jonathan på mig för att jag inte hade ätit något så han gick in i köket och bredde en macka till mig, sen värmde han oboy min lilla goding. Mackan och oboyen fick Felicia en stund efteråt för jag får inte i mig nånting, mår för illa för det. Vill bara bädda ner mig i sängen och sova, sova - SOVA!
Just nu sitter dem och spelar dataspel på datorn som är kopplad till sovrums tv:n så jag tror jag ska lägga mig i sängen en stund och vila kroppen i allafall, Cornelia sover ju ändå så.

Kim skulle höra om han kunde ta rast en stund senare imorgon på jobbet så skulle han hämta dem på förskolan när de slutar om de känns lika jobbigt imorgon. De finns som bara två alternativ just nu om jag är sjuk imorgon också, 1) det som nyss nämndes om rasten eller 2) vabba hela dagen. Kan ju hända han måste komma hem hur som helst, det ser vi ju imorgon men de vore skönt om de fungerar så han kan jobba - PENGAR ♥
Jonathan känner sig mycket bättre nu och de märks på honom, så det blir nog förskola för honom imorgon.

Skriver kanske mer sen, vi ser väl.

Kram


Kommentarer
Postat av: Chanto

hehe.. jo.. hade han skickat hem hade jag ju dött.. tur att han ringde infektions avdelning först..

2010-01-19 @ 16:35:31
URL: http://chanto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0