Torsdag den 28 januari


God eftermiddag!

Strax efter att klockan pep i morse klev Kim upp och inspekterade vädret, sen kommer han in i sovrummet och frågar barnen om de ska vara hemma idag. "Jaaaaaaa" vrålar båda två som svar. Så lilleman och prinsessan har spenderat sin dag hemma med oss. Kim började jobba kl 14 idag, men for på banken innan det. Så jag och barnen har spendarat dagen framför TVn samt plockat ihop leksaker och städat lite här hemma.

Jag vaknade kl 04 i natt då Jonathan kom in och ville ha sällskap på toan, egentligen ville han väl sova hos oss också men Felicia hade vaknat timmen innan och sov redan här. Så ett kort toabesök sen lade han sig i Felicias säng och somnade om. "Då slipper ju Cornelia sova ensam" sa han innan han somnade.. Mmm de var för hennes skull ;)
Fattar inte men jag kände mig helt utsjuk och förkyld, helt tät i näsan och mojsig i huvudet samt huvudvärk. I morse när jag vaknade va det inte alls lika farlig och nu är jag helt frisk men trött och slut i kroppen, dock nyser jag säkert 10 ggr i timmen vilket Cornelia har haft väldigt roligt åt!

Just nu ligger Jonathan i våran säng och ser Planet Hulk. Den var lite läskig för Fifi så hon ville se Disney Playhouse istället, så just nu ser hon på Musses Klubbhus i vardagsrummet. Cornelia har precis vaknat så hon ska alldeles strax få komma upp till oss andra. Hon hade slitit av sig blöjan efter lunchvilan så den låg på golvet.. full med bajs... så det var bara att kasta in henne i duschen och tvätten i tvättmaskinen. Efter duschen åkte det på en body så nu får hon gärna prova slita hur mycket hon vill hehe

Sitter och funderar på vad man ska göra till middag.. har inte tagit fram nått ur frysen så de mesta är djupfryst. Men de blir nog köttbullar och spagetti med ketchup och majskorn. En favorit hos dem små!

Nu ska jag ta och ringa mamma och fråga vad hon ville när hon ringde 06.33 från mobilen i morse *morr* Troligtvis nån liten kille som hade lekt med telefonen hos dem eftersom hon aldrig ringt efter det. Som tur va så vaknade inte barnen, men Kim hade svårt att somna om efter det så han lär va tröööött idag på jobbet.

Kram


Kommentarer
Postat av: Chanto

hehe... ja med.. kan inte bli bättre.. men risk att man plocka på sig lite väl för mycket.. haha..

2010-01-29 @ 00:28:35
URL: http://chanto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0