8 år tillsammans, middan', nya möbler, ommöblering

God kväll!
För åtta år sedan blev Kim och jag tillsammans.. de är rätt länge sen faktiskt, med tanke på att mitt andra 'seriösa' förhållande varade i typ 2 månader haha.. Är det rätt så är det rätt, vår kärlek är faktiskt som det bästa vin - de blir bara bättre och bättre med åren ♥
Vi gjorde ingenting speciellt egentligen, 'bara' sånt vi gör varje dag - pratade, skrattade tillsammans, kramades, kysstes, höll hand, retades, låg nerkrupna i sängen och myste framför tv:n. Sen åt vi god mat också, vofflor! haha
   
Kim var jätte duktig idag, han ställde sig och kokade hjortronsylt på bären vi plockade i höstas så vi hade det till vofflorna bla. Imorgon ska vi köpa vaniljglass, värma hjortronsylt och låta det rinna över glassen till efterrätt.. Mums! Imorgon blir de nog nånting köttigt, de känns som en sån dag! Kanske nått med potatisgratäng.. tåls att funderas på.

Nu ikväll hade vi barnvakt här i 1h ungefär, vi for och hämtade våra Malmbyråer! Det blev så fint! 2x 80cm som vi ställde ihop, smartare än att köpa den på 160cm, för dessa kan man flytta runt om de behövs. Imorgon ska vi sätta upp lackhyllan också ovanför tv:n, allt går i ek.
Före och Efter
 

Då vi var och gick runt på björnvägen idag var vi inne på sängjätten (+mio) och vi hittade vår sängram där. Eller det är rättare sagt en sänggavel bara, i ek med hyllor och gott om förvaring. Då ska vi sätta in spottar i den, de kan nog bli mysigt på kvällen då man släckt ned och sedan lyser dem! Så vi ska spara undan pengar så gott de går nu i sommar så får vi se i höst. De är ingen brådska, den köps när den köps.

Imorgon ska jag och älsklingen ner på stan. Han ska till Åhlens och använda sitt "månadens medarbetare"-kort, han blev ju framröstad som månadens medarbetare bland sina arbetskamrater för ett tag sen, så vi ska ner och sätta sprätt på det. Sen hade jag tänkt kolla om man hittar nått schnajs på rea, plus att jag måste förbi gubbdagiset och inhandla ett fotoalbum.

Vi möblerade om i barnens rum så vi skulle få plats med alla möblerna. Vår soffgrupp tar upp för mkt plats så fotöljerna skyfflas runt här hemma. Köket är väl de enda rummet där det inte stått någon fotölj ännu fniss
Före
 

Efter
 
(Sagosoffan, placerade ett litet bord framför för att sitta vid när de har mysfredag. Då vrider man bara tv:n)
(Eftersom de ändå alltid sover i samma säng så valde vi att ta bort Felicias fula bruna sak. Får bli nått annat sen)

De trivdes mycket bättre såhär berättar dem, mer plats att leka på och de inbjuder till mer lek och lugnare vila.

Nä, nu ska jag krypa isäng. Kim ser nån film jag inte ville kolla på just nu när jag skulle blogga, så jag ska krypa ner hos han och somna på hans arm. Enda gången jag får de är när han själv inte ska sova haha :) Nattiz!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Chanto

sv: det är en -00

2010-05-19 @ 23:04:51
URL: http://chanto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0