Ett par veckor har gått..

sedan jag uppdaterade sist. Det har varit ganska mycket på sistånde känns det som, både på gott och ont. Vi har hunnit vara sjuka en hel del, Cornelia har börjat förskolan, Kim har varit sjukskriven pga ryggskott, min medicin (sertalin och Mirtazapin) fungerar riktigt bra. Jag kan tex. fara och handla med familjen utan att få panik och det känns jätte bra. Att ha fått bukt ganska bra med den pyrande ångesten som hela tiden låg och gjorde sitt känns skönt. Den är verkligen inte borta, men de hade jag inte räknat med men jag kan leva på bättre vilkor i allafall, ha ork att göra saker med barnen som att gå ut och leka, pyssla på här hemma - plantera frön och dylikt.

Förra veckan tog jag med barnen ut på baksidan (Jonathan och Felicia, Cornelia fick va inne med Kim) och vår-städade. Jag fick hjälp lite då och då av dem båda, men dem lekte mest. Jag tror grannen blev lika nöjd som jag när jag beskärde syrenbuskarna som hade växt sig upp till deras balkong hihi! Vi var knappt hemma förra året så det blev ingen vår-städning då. Då jag var där ute och fifflade på och såg hur bra barnen lekte och hur mysigt dem tyckte det var så fick jag inspiration att ta tag i ritningen till altanen vi ska bygga här bak. Det innebär att vi kan ha altandörren öppen hela sommarn och låta dem springa ut och in precis hur mkt de vill - bara vi passar katterna. Men de ligger säkert rätt gärna och sover i vårat sovrum :)
Dock återstår bara frågan.. måste vi bygga den själv eller hjälper pappa oss. Han börjar vara till åren kommen så jag tror tyvär att han aldrig kommer att orka, och hur det går för oss att bygga den själv.. jadu.. det får vi väl se.

Bjuder på bilder på ritningen, jag är total amatör - första gången jag försöker mig på en sån här sak. Sen har jag ingen kunskap i att bygga, men det ger ju en inblick i hur jag vill ha det i allafall!

   



Till vänster är mitt och Kims sovrum, i mitten ligger vardagsrummet och till höger ligger Cornelias/lekrummet.

Just det ja, det är också något som 'hänt'. Jonathan kände sig så ensam inne på sitt rum, varken han heller Felicia kunde sova då dem sprang in till varandra hela tiden. Så en kväll blev jag och kim less, vid 21.30 nånting så skickade vi ut barnen från deras rum och möblerade om så ena rummet blev ett lekrum (det lilla med fönster) och det andra blev sovrum till barnen. Efter 2-2½ vecka så insåg vi att Cornelia inte kunde somna när dem va där vilket resulterade i att HON höll J och F vaken, så vi bar in henne i lekrummet över den natten och sen dess har hon sovit kvar där inne. Så förra veckan frågade jag storbarnen om de ville dela rum och låta Cornelia ta lekrummet som sitt rum för alla tre sov som bäst på det viset och det ville dem, så snart ska vi fixa iordning rummen.. igen. J o F's rum får fortsätta vara rosa, lilleman bryr sig inte om de alls verkar de som men Cornelias rum ska fixas iordning på nått sätt. Sen ska vi ställa in en våningssäng i JoF's rum för just nu tar deras två sängar ALL plats, de är inte fint alls där inne.. kan gå och ta kort för att visa.. en sekund.. Så där, dock funkade inte blixten.

JoF's rum:
 

Cornelias rum/lekrummet:
 

Som ni ser så behöver vi fixa iordning, inte alls trevligt som de är nu.

Då jag förde över dessa bilder hittade jag en del andra som jag tagit under dessa veckor, inte så många men några var det i alla fall. Jag sätter in dem som ett avslut på detta inlägg..

Kram



  






Kommentarer
Postat av: Anita

Fina bilder du tagit och bra ritning!!

Kram

2010-05-07 @ 12:50:20
Postat av: Helena

Oh tack så mkt :))

2010-05-07 @ 13:13:41
URL: http://biotoxina.blogg.se/
Postat av: Anna A

Trevligt med en uppdatering! :)

Fina bilder :) Och va roligt med planer på altan,kommer ju bli toppenbra!

Ha det så bra! Kram Anna A

2010-05-08 @ 21:07:16
Postat av: Elisabet

Vad Felicia ser busig ut på bilderna :-) Och hon börjar bli stor, liksom de andra barnen.

2010-05-10 @ 22:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0