Foton, utelek och biffar

Halloj!
Vilket underbart väder det var idag, helt perfekt för en första semesterdag! Kim jobbade sitt sista pass på 3 månader igår, så nu njuter vi av ledigheten.
Barnen var på förskolan idag, de är frisk nu. Lite snuvig, men annars helt fräsha. Lilleman fick cykla dit idag, så han var nöjd :) Han är så duktig, han har cyklat utan stödhjul ett år nu, sen han var runt fem. Ser att hans cykel börjar vara en aning liten, de är en 16" bmx - men det gör honom inte så värst mycket, han gillar cykel, eller rättare sagt "Motorcykeln'" som han säger.

Då vi kom hem lät vi barnen vara ute och leka själv i två timmar, Jonathan och Felicia alltså. Cornelia fick lite frukt sen gick hon isäng. Hon hade bara sovit 45min idag, så hon lade sig och vilade.
Så J o F hade sin premiär tur i vår nya lekpark, föreningen har ÄNTLIGEN rustat upp lekparkerna och låt mig bara säga att det blev helt underbart! De är inte klart överallt än så de finns mer att se fram emot!
Jag och Kim satt och kikade på ifrån köksfönstret när de lekte i sandlådan, de var jätte duktiga och visade ingen tendens att vilja 'smita' iväg från gården utan de höll sig där vi gett dem lov till.

En del av korten kom idag som jag beställde. Dem var jätte fina! Väntar bara på en försändelse som delades upp, och i nästa del är förstoringarna som jag valde. :)

Idag ska de bli bliffar, gjord på renfärs! Ska bli intressant, har aldrig förut ätit det hehe Nu hör jag Kim kommer hem med barnen, de for en sväng på Coop nära så jag ska gå iväg och plocka in leksakerna från sandlådan och fixa iordning ett bad medans de väntar på att maten ska bli klar.

Kan hända att jag skriver mer sen.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0