Kanske är dags att skaffa sig en hobby?

God eftermiddag gott folk!

Jag funderar på att skaffa mig en hobby typ.. Något som kunde vara en utmaning skulle vara att ta sig an utmaningen att bli en någorlunda bra amatörfotograf. Det är ju en hobby man faktiskt har nytta av! Vi har ju en kamera, Nikon D40 med en annan blixt än den som sitter där. Nikon SB-400 heter den. Man kanske borde försöka spara undan till ett annat objektiv, problemet är att jag inte har någon aning om hur det fungerar, vilket objektiv som man använder till vad osv. Så en ide kan ju i och för sig vara att sätta sig och läsa på, kanske låna några böcker på biblioteket?

En annan utmaning som jag ska ta mig an är att börja på gym! Jag far dock inte själv utan jag ska träna med fröken J. Vet inte hur vi kommer att lägga upp det ännu, men bara det att jag bestämt mig för det är något väldigt stort. Men de hade nog inte hänt om de inte vore för henne - tack snälla :)
Jag och Kim har bestämt oss för att bli mer social. De är nog lite lättare nu när jag äter min medicin, då jag klarar av att gå utanför dörren, så det känns ovant men väldigt trevligt! Blir nog roligt för barnen att få träffa andra vuxna än bara jag och älsklingen också då dem är väldigt sociala av sig :)

Barnens tv har gått sönder. Men det var väl dags egentligen. Den har hängt med sen jag bodde hemma. Jag fick den när jag var runt 14 år kanske, så den är ju i allafall.. gammal. :) Så vi måste nog köpa en ny till dem snart, men jag tror planen är att spara över sommaren då de inte egentligen behöver någon och sedan köpa en lagomt till att förskolan och sexårs börjar, då känns de inte av ekonomiskt helller. Så då får de våran som vi har i sovrummet och vi köper en ny full hd LCD in hit eller nått.

Jag ska strax gå och ställa in disken i maskinen, jag hör Kim håller på att plocka ur den. Efter det ska jag ta mig en dusch tror jag medans han lagar mat. De lär gå ganska fort idag då köttet redan är stekt. Så skönt att ha en man som kan laga mat, det känns aldrig som en självklarhet - bara lyxigt! Jag har lärt mig rätt mycket genom åren, mer än jag trodde faktiskt så nu kan jag faktiskt laga mat som går att äta ♥ Men bäst blir det när Kim gör maten!

Kram

♥ 


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hej gumman! Superbra idé att börja på ett gym. Jag började för ett och ett halvt år sen och hade aldrig satt min fot på ett gym. Sedan dess har jag tränat mellan 3 och 6 gånger i veckan... och jag kan säga att det gör stor skillnad på både kropp och själ. Det kostar lite, men det är värt det. Nu orkar jag mkt mer än tidigare och är i mkt bättre form än tidigare. Ett tips är att köra varierat så du inte blir less på det. Kör både styrketräning och kondition. Kraaaaam!

2010-05-23 @ 22:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0