Födelsedag, morsdag, besök, planering, m.m

Sitter och ordnar med mina bilder, desiré har smygande krypit upp och lagt sig i mitt knä. Instrumental Jazz ljuder i bakgrunden, de två större barnen är ute och leker, Cornelia sover så jag tänkte att det var dags för en liten uppdatering nu när det varit helg, morsdag och sånt.

I torsdags fyllde Kim 29 år ♥
Vi fick besök av svärmor, Cissi, Lukas, Tobastian och Anita då *fniss* Väldigt trevligt! Han fick sig en flaska wiskey/whiskey, Lotter (vet inte vad det är för typ) och gofika! Jag var och hämtade A från jobbet då hon slutade, så hon höll ordning på våra små medans jag och Kim var iväg på möte på Jonathans skola. Ett givande möte var det, lite jobbigt att det tog sån tid med allt de sa då vi hade med en tolk som översatte till ett par. Men de gick bra i allafall. Jag tror Jonathan kommer att trivas väldigt bra där :)
På förmiddagen i torsdags var vi ute och rännde omkring. Köpte oss nya täcken, jag fick mig två nya kuddar och så fyndade vi ett nytt köksbord i ek 180x90 med två iläggskivor till så äntligen kommer vi att få plats ordentligt. Annars är de alltid trångt när vi haft folk över. Nu ska vi bara fixa iordning i köket, så blir de väldigt fint. Just nu ser de väl inte så latjo ut men..


I fredags var jag och hämtade A igen, eller jag och Kim gjorde det. Så hon var med oss hela dagen, väldigt trevligt! En massa pratande och byte av ideér blev det :) ♥ Jag tror inte de blev så mycket annat gjort i fredags faktiskt.. hm. inte vad jag kan komma på i allafall.

I lördags fick vi besök av Birgitta. Det var så länge sedan vi träffades, men det märktes inte av alls utan allt flöt på precis som vi hade träffat varandra igår. Nu fick barnen och hon äntligen träffa varandra, Jonathan har hon träffat när han va en liten bebis men inte dem andra. Felicia var jätte pratsam, vilket var lite chockande - hade nästan räknat med att hon skulle vara blyg men icket! Jonathan va mest sur i början, men han va trött - dock gick det över ganska snart :) Hon hade med sig presenter till dem, jätte söta sockar och en tablett ask fick de och de blev jätte nöjda! De två äldre hade sina sockar på sig igår på morsdag när vi var iväg till lillåbron. Till mig och Kim hade hon med sig den sötaste chokladask med små jättegoda choklad hjärtan! :)
På kvällen var det dags för myspys.


  



I söndags var det morsdag, så min morgon började med en massa goa kramar från båda barnen och maken. På eftermiddagen då Cornelia sovit lunch så packade vi in oss i bilen och åkte iväg till svärmors där det bjöds på morsdagsfika *MUMS* Jag har verkligen haft tur med det här att "familjen man får på köpet" när man har en relation till någon, verkligen är underbara. De är omtänksam, trevliga, mysiga, roliga att umgås med hela högen och att de kan baka världens godaste fika är inte dumt det heller ♥
Barnen lekte flera timmar med deras rara kusin Lukas, de två äldre i allafall. Cornelia satt hos mig eller Kim nästan hela tiden. Fast de kom några små leenden när gammelmorfar var och småbusade med henne :) Det var verkligen skönt att komma från stan ett par timmar. Lämna kvar all undermedveten stress hemma och bara fara iväg och ha de mys. Vi for förbi Cissi och John också, jag hittar inte ord som rättvist kan beskriva hur fint dem har hemma. Man blir alldeles varm i kroppen och när man såg hur fint Lukas fått på sitt rum och rummet till kommande knodden, då höll jag på att börja gråta. Så underbart! ♥
Efter vi varit dit bar det iväg ner till svärmor, där fick vi lukta på parfymer och kika på hennes pyssel. Sedan gick vi igenom vad som skulle vara på hennes flygblad jag skulle fixa då jag kom hem. Vid kl 17 tror jag det var, bar det iväg hemåt igen. Tjejerna somnade i bilen, men var i allafall på bra humör när vi kom hem. Väl hemma gjorde vi middag och sen tog vi det lugnt en stund innan jag och maken satte upp en ekhylla ovanför tv:n i sovrummet. Nästa månad (troligtvis) kommer vi att tapetsera om i sovrummet, det blir en vit tapet från rusta, med medaljonger som syns lite beroende på hur man står. Då fondväggen är påväg ut så blir det tapetserat med samma i hela rummet. Men nu sitter hyllan uppe i allafall! Sätter in en lite före och efter bild. Igår beställde jag en sängkappa från HM home i beige nyans, hoppas det blir fint :)




Idag var Jonathans sista dag på förskolan, tjejerna börjar andra veckan i augusti igen medans lilleman börjar sexårs. Ska sätta mig och kika på typ "lunch låda" till honom som han kan ha frukten i som de ska ha med sig, så den inte ligger löst i väskan eller att det går åt 1000 plastpåsar till det. Kollade runt lite igår och hittade en söt, men jag tvivlar på att han vill ha "söt", de ska nog vara "häftigt". :) Så nu har våra små sommarlov och Kim han börjar jobba i mitten på augusti!

Sätter in en rad med bilder som avslutning på detta inlägg. Tack för att du läste och välkommen åter!

Kram



 
 


Kommentarer
Postat av: Anna

Gick inte att kommentera förut så gör ett nytt försök,så hoppas du inte får dubbla nu ;)



Härligt ni haft det! :) Jättefint köksbord :)

Och vilket charmtroll på bilderna här :))

2010-05-31 @ 23:33:19
Postat av: Helena

Anna: De var lite knepigt här på blogg.se ett tag, men de verkar vara ok igen i allafall.



Ja, de var verkligen jätte roligt! Och gott fika som bara den! :)



Vi insåg att vi är 5 som sitter vid bordet, de förra hade vi Cornelia ute på kanten så de rymdes max 1 person till på andra kanten. På detta bord kan vi lätt sitta 12 personer när båda iläggskivorna är i! :) Dock har vi inte fler stolar än 6 hahha



Om du gillar att läsa min blogg här kan du vara den andra personen i historian som får adressen till en liten annan blog jag skriver samtidigt.. du kan ju kolla runt där och se om de är nått att läsa :)



http://biotoxinas.blogspot.com är adressen :)



kram

2010-06-01 @ 03:27:25
URL: http://biotoxina.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är ju jättebra att ha möjligheten att kunna ha ett så stort bord! Ni får köpa några pallar eller nåt om ni blir många :)



Har lagt till bloggen i mina favoriter och även den nya! :) Tack för att jag får läsa!

2010-06-03 @ 10:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0