Igår - idag - imorgon!

Gårdagen såg ut som så att Kim gick med barnen till förskolan på morgonen, efter 30 minuter där så kunde han lämna Cornelia och vandra iväg hemåt igen. Väl hemma blev det lite fika sen satte han sig och spelade Brutal Legend en stund.
Själv fick jag sovmorgon, är fortfarande förkyld eller så är det pollenallergi, jag vet faktiskt inte - men jag klev upp strax före 12. Då hoppade jag in i duschen och gjorde mig i ordning för vår stadsresa. Tog några mackor, hoppade in i bilen och så var vi iväg på stan. Idén var ju att jag skulle iväg på Clas Ohlson och köpa ett fotoalbum till mina x11 kort men kvalitén var så papprig och dålig så jag valde bort det. Bestämde mig för att leta någon annanstans sedan istället efter ett ordentligt album. Jag tänkte kika på beslag till skänken i köket som jag ska reparera och måla vit, men jag hittade inga sådana heller. Eller vid närmare eftertanke så kommer jag ihår att vi visst gjorde det, men glömde bort att köpa dem. Vi fyndade i allafall två sänglampor för 199:- tillsammans. Fina var dem, tog kort som jag tänkte sätta in i inlägget så ni får se, och det var som sagt två lika. Vi hittade också en burk med asfaltskritor till barnen för  29:- som de blev jätte glada över.
 

Efter vi varit upp på Clas Ohlson så gick vi iväg till bilen och lämnade av inköpet. Det var så varmt och man kände inte sig lockad av att bära runt på det, det var rätt otympligt. Då det var gjort kilade vi iväg mot Åhlens där älsklingen skulle handla något för hans presentkort. Ödet slog in och vi hamnade utanför Lilla Mirakel som har 30% på hela sortimentet, tyckte mig läsa att de rear ut allt för att butiken upphör. Så vi fyndade två presenter, en till Jonathan och en till Felicia när hon fyller 4 nästa år. Det kan man snacka om bra planering! En didriksson softshell jacka som hon kan ha nästa vår och höst. Rosa så klart eftersom det är hennes favoritfärg. Jag är så lycklig över att det faktiskt är så, då kan man köpa en massa rosa saker! Cornelia gillar mörka färger, lila - röd - svart osv. Och Jonathans gillar en blandning.
Den andra presenten var som sagt till Jonathan och det blev ett par jeansshorts, lite längre modell i mjuk kvalité. De kändes jätte sköna, sval och så var de jätte schnygga! Har även fotat dem, så jag lägger in. Båda plaggen för 419:-, mindre än vad bara jackan kostade egentligen.




Sen satte vi raka spåret mot Åhlens. Väl inne for vi runt hela butiken utan lycka, han hittade ingenting han kände för så presentkortet följde med hem igen. Jag tror jag ska ta med han ned igen imorgon (fredag) medans barnen är på förskolan, kanske har bättre lycka denna gång nu när han smält allt som han såg så kanske det blir lättare att välja något. Jag däremot hittade fyra små vita ljushållare till sovrummet. Hade tänkt ha dem på ekhyllan som vi ska sätta upp ovanför tv:n, tillsammans med lite annat. Har inte riktigt bestämt vad som ska upp dit ännu, men vi ser väl. Problem 1 är egentligen att få upp hyllan, jag märkte idag att det är en betongvägg, något som jag totalt hade glömt bort. Så steg ett är att få tag i en sån där borrmaskin för den typen av vägg.



Idag fick jag åter igen sovmorgon. Men idag "gjorde det ingenting", eftersom Jonathan var hemma då han hade lite feber igår. Men de verkade vara övergående, kanske pga värmen? Idag följde han med Kim till affären och hjälpte han med tvätten i tvättstugan. Kände mig mycket piggare och framför allt friskare, det var tur då jag skulle iväg till tandläkaren. Han var så snäll och ordnade en tid åt mig så det blev en lucka i schemat för idag på eftermiddagen, så jag spenderade 2½ ungefär på våning 7 på NUS idag :) Jag är imponerad, sedan jag var 12 år gammal så har jag varit totalt vettskrämd för tandläkare! Men efter att ha gått hos M så har den rädslan försvunnit och det känns lika bekvämt som att gå till frisören!
Kim skjutsade mig innan han hämtade tjejerna på förskolan, sen kom alla fyra och hämtade mig. Kändes lyxigt att slippa parkera, det var förvånansvärt mycket bilar på parkeringen för att vara så underbart väder. De hade säkert tagit 15-20 minuter till att bara hitta en parkering. Det gick i allafall super bra där uppe och de bokar in mig i höst igen!
På väg hem for vi förbi Willys och köpte glass, 3-pack typ magnum för 5 kronor. Så vi köpte sex paket och så köpte vi lite snickers också,  sju stycken för 20 kronor så det blev två paket av dem. Väl hemma värmde vi upp tacogratäng och käkade tacos, lika gott var det som det var igår. Efter middagen gick Jonathan isäng då han hade huvudvärk och tjejerna badade. Efter badet blev det sängen och vid kl 20 sov alla tre för en gångs skull!

Imorgon ska Jonathan uppträda på förskolan tillsammans med Stjärncirkusen. Han har bland annat öppningsnumret som trollkarl, så han är väldigt förväntansfull! Det ska bli så roligt att få se filmen som de tänker spela in och visa föräldrarna på grillkvällen i början på juni, jag håller tummarna för att det ska gå bra för min lilla skådespelare! Han är ju en liten teaterapa och har alltid varit, en stor linslus som gärna 'uppträder'. Lekar blir till teater, (bockarna Bruse är min favorit haha) Det enda jobbiga kan vara att få ett vettigt foto på honom, de allra flesta ser ut så här:


Vad ska man säga? Man kan nog inte annat än skratta åt kaoset!
Felicia är lite lättare, för hon vill vara väldigt elegant och graciös! Dansa balett med sina rosa dansskor och gärna har på sig en rosa kjol som hon kan få snurr på genom att göra små piruetter. Sen brukar hon sjunga och spela piano eller sjunga till när Jonathan spelar sina små trudiluttar. Vår andra lilla princessa hon är mest busig hon, ska klättra upp på allt så hon har bäst överblick över allt och alla. Fart och fläkt är hennes grej ♥
Ska nog ta och börja röja i ordning i förrådet imorgon, barnen går bara maj ut på förskolan sen blir de lediga tills andra veckan i augusti så vi får passa på att få de gjort innan vi har alla tre att hålla ordning på samtidigt som man startar och ska genomföra ett sådant projekt!
Ska ta och posta detta inlägg, sedan ska jag sätta mig och skriva ett mail när jag äntligen har en stund över!

God Natt!

Kram


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket långt och trevligt inlägg! :)

Fin bild på barnen! Haha teaterapa,kul :) Är så roligt, för när jag bara tittade på bilden så fick jag en känsla för varje barns personlighet och sen läste jag det du skrev! och det stämmer verkligen in på när en som jag, som inte känner barnen i verkligheten ser dom på bild.. en lite skojig pojke,en busig liten tjej och så en flickig prinsessa som gillar att dansa och vara fin :) superfina och härliga personligheter alla tre!

2010-05-20 @ 23:00:31
Postat av: Helena

sv anna: Vad härligt att du gillade det, jo jag tyckte att den där bilden visade ganska tydligt vem som är vem haha Mina små troll :)

Tack för att du läser bloggen, känns kul att få dela med sig lite av sig själv :) kram

2010-05-21 @ 09:50:08
URL: http://biotoxina.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja superhärlig bild! :)

Det är trevligt att få läsa din blogg. Kram

2010-05-23 @ 19:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0