Semester

Halloj!
Idag jobbar Kim sitt sista arbetspass på typ 3 månader! Fr.o.m imorgon har han två veckor semester följt av två månader som föräldraledig och sedan två veckor semester till! Det är så härligt att ha möjlighet att kunna ha det så här, att Kim kan vara föräldraledig samtidigt som jag faktiskt också är hemma.. det är någonting som vi kommer att få bära med oss livet ut, så jag antar att "inget ont som inte för något gott med sig" stämmer ganska bra. Det är något unikt att kunna få uppleva detta tillsammans, att kunna vara med barnen medans de fortfarande vill. Vips en dag så har man blivit "yesterday news" och då är de bara kompisar som gäller.

Om jag gör ett litet kvickt byta av ämne så kan jag berätta att Cornelia har börjat med en lite tokig sak.. hon går in på toaletten och om toalocket är öppet så tar hon pappersrullen - sliter lös papper och stoppar det i toan.. de är tydligen jätte roligt! Så länge hon inte kastar i hela rullen så är jag nöjd. "De är väl bara och ha dörren stängt", tänker nog en del - Jo visst är det så, men de är inte alldeles så lätt med en 3 och 6 åring som också bor här och inte riktigt kommer ihåg det varje gång. Idag provade hon dock en ny variant.. hon rev lös en bit papper och lade ner det i lära-gå vagnen och styrde runt :)



Är fortfarande förkyld, ingen feber eller ont i halsen men snuvig som bara den och huvudvärk. Jonathan är fortfarande hostig, men feberfri. Han sitter och spelar Lego starwars nu på Xbox 360't, helt inne i det han gör. Felicia hon håller på att prova kläder, sina kläder - så de blir till att plocka undan om.. 20 minuter skulle jag tro, då borde hon va klar. De går fortast om man hjälps åt med det, och de är ju inte så värst ansträngande heller. :)

Ska sätta mig och kika på hus på hemnet.se och drömma mig bort. Vill också ha ett hus som man kan sätta sin egen prägel på, tapetsera och inreda efter smak. De känns lite olönt här samtidigt som de ändå inte gör det, känns så jobbigt att inte veta riktigt hur länge vi ska bo kvar.. de är en liten lägenhet och en dag lär vi behöva större, men när? Jaja.. ska väl fixa köket nån gång.. blir vitmålad panel med ljusbeigea väggar. Då vi har diskmaskinen vid väggen skvätter de hela tiden på tapeten och blir fläckar och istället för att kakla så kom jag på att man kan ju sätta panel.. så torkar man bara av den då det behövs :) Blir de fult får man väl riva ner de, men man måste ju prova nånting i allafall!

Nej, nu ska jag gå och fixa mig en bamyl och ta medicinen. Kanske skriver mer sen.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0