Strömpilen, lasange, plantering, Hula Hoop och cyklande!

Halloj!
Vaknade imorse av att mamma och pappa knackade på dörren 9.45. Hela familjen hade tagit sovmorgon, skönt - är så glad att vi har fått sjusovare till barn, de gör livet så mkt lättare när man är en morgontrött människa. Jag kokade kaffe medans pappa gick ut och pumpade barnens cyklar som de tagit hem ifrån stugan till dem, så då kaffet var klart gick barnen ut med mormor och morfar för att cykla. De hade jätte roligt! Felicia ville mest spark-cykla, men imorgon ska vi hinna med att försöka lära henne cykla. Vi tänkte prova att låta henne lära sig att cykla utan stödhjul på en gång, de funkar för andra barn och med hennes enorma vilja att kunna saker, så lär hon kunna fixa det. Om inte så hänger stödhjulen i förrådet :)

Jag visade ritningen för pappa, han rättade till en del saker som avstånd och dylikt på den och började glatt prata om att såga till staketet *Glad* De betyder att han har tänkt hjälpa oss och ville att jag skulle skriva ut ritningen så han hade nått att gå på. Saknar dock skrivare. :/
Då mamsen och papsen hade farit till LoM så fick lillan gå och vila en stund, medans hon vilade fick barnen följa med Kim på coop forum för att köpa glass. Så de kom hem och hade köpt en låda Piggelin, men jag hade slocknat då dem for och kunde för mitt liv inte vakna till, så jag sov i 1½h på sängen :)

Då Cornelia vaknade så klädde vi på oss och åkte iväg till strömpilen, vi skulle handla en del småsaker till lasangen och några andra små saker. Vi köpte en svart långärmad t-shirt till Jonathan och svarta mjukisbrallor. Felicia fick ett par rosa shorts och en Hello Kitty rockring (Eng: Hula Hoop - världens roligaste ord ;)) och Cornelia fick en rosa liten plastbil att leka med. Lillemans 5-årsgrupp håller på med ett hemligt projekt som han behövde ha de där kläderna till, och då dem var på 'köp 3 för priset av 2' ställningen så fick Fifi ett par shorts som blev gratis :) Sen fick båda två var sitt hopprep också, Felicia med rosa handtag och Jonathan fick lila.

  
Rock ringen

Felicia slocknade på hemvägen, så hon somnade lite senare ikväll men hon har då varit snäll. Jonathan var så rar, han dukade i vardagsrummet inför vår myskväll och hade lagt dit servetter ♥ Kim hade gjort världens godaste lasange PÅ älgfärs och torkade kantareller.. så jäkla gott! Felicia åt 4 hela potioner haha, vårt lilla matvrak. *Fnissar* Längtar till imorgon då vi ska äta det till lunch!

Just det ja, jag och barnen planterade ju tillsammans lite grann i fredags då jag hämtat dem från förskolan. Vi satte gräslök, tomat och Ringblommor... ingen aning om de kommer att växa upp något överhuvudtaget, det är som inte min grej det här med plantering.. men vi ser väl, kul hade vi då i allafall när vi planterade :) De fick göra allting själva, Jonathan och jag hjälpte Cornelia så hon fick sina egna små frölådor också.

   Jonathan hjälper till med Cornelias plantering. 
Planterade med barnen då vi kom hem från dagis i fredags

Nej nu känner jag helt plötsligt hur sömning jag blir, så jag ska ta och krypa isäng. Imorgon ska vi fara och hämta några hyllor, wish us luck!

Kram


Kommentarer
Postat av: idjjaa.<3

Hej "mamma" (a)

jag vill komma o sova hos er någon dag när ni e friska :d saknar o vara hos er :D typ inte träffat er på sjukt länge (a)..



haha nu lät det som ni var sjuk i huvudet men jag menade ju typ från förkylning o sånt (A)



puss,<3

2010-05-09 @ 22:39:39
URL: http://idjjaa.blogg.se/
Postat av: idjjaa.<3

SV; hehe okejj :)

jaa för jag e ledig torsdag till söndag satt hoppas ni e frisk då så kan jag komma o sova över o så någon dag då :D.



kram

2010-05-09 @ 22:55:33
URL: http://idjjaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0