Vegetarisk mat betyder..

Halloj!
Vi har nyss ätit middag, korvstroganoff och makaroner. Under middagen satt Jonathan och frågade vad olika saker hette på engelska. Då vi höll på att plocka undan frågade han vad tomat hette och jag svarade, sen mumlade han nått om att jag och Kim var 'vegetariska'. Då frågade Kim honom, "vet du vad vegetariskt betyder?". Och han svarade följande: "Ja, det betyder när bruna inte kan äta svensk mat"... .. .... Vi blev stumma, sen förklarade Kim vad det betydde. På förskolan finns det barn av utlänskt ursprung som äter special kost pga deras religion, så de är på så sätt han fått den uppfattningen. Jag känner mig lite bestört att de inte har tagit sig tid att förklara på ett bättre sätt, som skulle ha gett barnen en klarare uppfattning.

Tänkte bjuda på lite kort, men blixten funkar inte.. ska byta batterier nån dag, i allafall så blev alla bilder för mörka.

Dock kan jag lägga in en bild på iden med klädkammaren/datarummet vårat.. från Ikea.

  



Kram


Kommentarer
Postat av: Idjjaa♥

SV; amen hällre har jag en skrutt dator en den mini-pc datorn jag har :o

den e verkligen inte bra :o o det går inte änns att blogga på den! ;o..

2010-05-15 @ 16:23:35
URL: http://idjjaa.blogg.se/
Postat av: mackizzz@soclog

hihi. :d har inte tagit några kort . :d hihi du kan ju komma och hälsa på nån dag .! eller så .-! eller så kan jag och viktor komma och hälsa på dej så du får träffa honom. :d

2010-05-15 @ 17:54:33
URL: http://mackizzz.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0